Autooffer: “Det skal være lige så nemt at købe en ny bil, som at bestille en pizza over nettet”

Trendsonline running man løb

AutoOffer har i det nye år valgt at satse på mere gennemsigtighed. De har fokuseret på at synliggøre salgsprisen, inklusiv rabatten på deres nye platform. Målet er, at det skal være lige så nemt at bestille en ny bil online, som det er at bestille en pizza over JustEat.

AutoOffer er en platform for køb af nye biler, som ønsker at gøre processen både lettere og mere transparent for køberen. Det danske startup har været i gang siden 2013 og har brugt det forgangne år på at flytte fokus mod en mere bæredygtig forretningsmodel. Samtidig har de brugt en stor del af året på at indhente den millioninvestering, som de kunne annoncere i november måned.

Søren Malmskov, CEO og stifter af AutoOffer, har store planer for 2016. Målet er, at dette bliver året, hvor alle, der skal købe ny bil i Danmark, kommer til at kende AutoOffer, og den hjælp de kan tilbyde bilkøbere.  Han påpeger, at bilbranchen er en branche med mange store spillere, og derfor skal AutoOffer være ordentligt klædt på til at kunne manøvrere mellem- og på tværs af store spillere i branchen generelt.

Hold snuden i sporet
Som nystartet virksomhed, er det vigtigt, at man har sit mål i fokus og ikke mindst sit marked. Som Søren Malmskov siger, så er det vigtigt, at man gør sig klart om, der reelt er et marked for ens forretningsplan, og at man har udholdenhed nok til at stå distancen.

“Få mennesker er klar over den kamp, der skal til for at få en virksomhed til at hænge sammen. Det er ikke et sprint, men et maraton, og ét længere end du nogensinde havde forestillet dig. Stamina må være det eneste ord, der på nogen som helst måde kan være fyldestgørende for at være iværksætter,” siger han.

Han påpeger, at alle jo kan starte en forretning op, men for at få succes, handler det om at holde ud og stole på sit koncept. Men uden at blive forblændet af egne ambitioner, man skal også være realistisk. Det er det, AutoOffer har gjort og det, de vil fortsætte med.

Som Søren Malmskov siger slutteligt: “Virker det du gør, så gør mere af det. Virker det ikke så hav modet til at lave det om.”

Læs også

en kommentar;

  1. Pingback: Platform startups er digitaliseringens baby - Trendsonline.dk

Top