Arkiver

E-handelNyheder

AdWords og SEO: Webshops kommer for sent i gang til julehandelen

Foto: Anne Kring

Julen er forbi, og gaverne er for længst delt ud. Julehandelen øger hvert år omsætningen hos mange webshops. Desværre oplevede de hos markedsføringsspecialisterne Skjoldby & Co., at mange webshops kom for sent igang til at udnytte julehandelens fulde potentiale.

Skjoldby og Co., der specialiserer sig i markedsføring på Google i form af både SEO og Adwords fik i ugerne op til jul mange henvendelser fra virksomheder, der gerne ville have noget med i julehandelen. Desværre måtte Skjoldby og Co. skuffe dem med, at de kom alt, alt for sent.

“En AdWords julekampagne bør alle senest være planlagt i starten af november. Og snakker vi SEO, skal vi ikke i gang senere end oktober – hvis de har et okay fundament. Og meget tidligere, hvis fundamentet ikke er stærkt nok,” fortæller Lars Skjoldby, ejer af Skjoldby & Co.

Det er en tilbagevendende tendens, de hos Skjoldby og Co. oplever, hver gang en speciel begivenhed nærmer sig.

Læs også: Dansk Erhverv: Vi har store forventninger til årets julehandel

Planlæg i god tid og øg dit julesalg
Lars Skjoldby opfordrer derfor branchens e-købmænd til at strukturere sig bedre i fremtiden, hvis de ønsker at få det fulde udbytte ud af højtidernes forhøjede e-handel.

“Der er mange salg at hente, hvis man gør forarbejdet ordenligt,” forklarer Lars Skjoldby.

SEO og AdWords øger antallet af relevante besøgende eller leads på de pågældende webshops, og Lars Skjoldby synes, at det er ærgerligt, hvis de interesserede går glip af mulighederne for at øge deres salg, fordi de kommer for sent igang. Det har han råd for. Det er nemt at undgå disse problemer, hvis man planlægger året, så man ved hvilke aktiviteter, man skal arbejde på, og hvornår man skal starte. Det behøver ikke være så avanceret at holde sig opdateret.

“Man kan komme rigtig langt med at printe en 2016-kalender, markere de vigtige tidspunkter og lave deadlines. På den måde sikrer man sig hele tiden, at man er opdateret, så man opnår de bedst mulige resultater,” afslutter Lars Skjoldby.

Læs også: 2 nemme trin til succes med SEO – Det tager kun 15 minutter!

Skriv et svar