Arkiver

E-handelNyheder

Det siger konverterings-specialisterne om 2016

Teamet bag ConversionBoost-eventet har samlet nogle af de klogeste hoveder inden for konverteringsoptimering, som her giver deres bud på fokusområder og konverterings-tendenser i 2016.

Konverteringsoptimering handler i bund og grund om, at få flest mulige af dine besøgende, til at foretage den ønskede handling på din webshop eller hjemmeside. ConversionBoost er et specialiseret event om konverteringsoptimering og om, hvordan du omsætter flere af de besøgende på dit website til betalende kunder. Eventet afholdes for trejde gang d. 15 marts 2016.

Til ConversionBoost kan du blandt andet møde en række specialister og e-handels entusiaster. Her får du seks bud på, hvad de er særligt opmærksomme på i 2016 omkring konverteringsoptimering.

1 // Niels Kinch, salg og webudvikler hos Palby.dk
Jeg tror, at leveringstid og logistikken kommer til at rykke meget. “1-2 dages levering” skal erstattes med “under 24 timer”. Der bliver stillet større krav. For virksomheder som vores hos Palby betyder det, at drop-shipping skal fungere endnu hurtigere, og webshops skal blive bedre til at udveksle data fra leverandører.

For alle os dødelige, der ikke er Amazon eller Ebay, kommer det til at handle meget om simple versioner af personalisering og segmentering. Opsamling af viden om kunden, som kan bruges senere i sessionen, i næste e-mail eller ved næste besøg.

2 // Jesper Hvejsel, co-founder og udvikler hos Firtalweb.com
Vi har i år meget fokus på kundeinformation – hvilke informationer skal vi have fremme på sitet og hvor for at opnå den bedst mulige konvertering. Derudover arbejder vi meget med vores fragtmuligheder, vi har hidtil kun haft Post Danmark, men udvider i år med en lang række muligheder, som vi vil teste på.

3 // Jacob Kildebogaard, analytiker og partner hos webjuice.dk
Der er mere og mere fokus på foranalyse og en seriøs struktureret tilgang til optimeringsarbejdet – og mindre og mindre fokus på test af knapper, og den tendens vil vi se fortsætte ind i 2016. Vi ser også færre og færre cases med et løft på 547%, fordi virkeligheden er gået op for folk. Det er ikke alle tiltag, der er gode, og en testvariation kan vinde, men selv en overordnet vinder kan performe væsentligt ringere for nogle trafikkilder.

Vi har ikke længere blot trafikkilder, men også alder og køn i Analytics, og integration på tværs af værktøjer bliver lettere og lettere. Så jeg ser 2016 og fremtiden byde på langt større kombination af datakilder og data, som på den ene side vil gøre test og analyse utrolig interessant og spændende, men samtidig også mere komplekst.

Så jeg håber og tror, at vi kommer et spadestik dybere i data i 2016 med flere spændende data, der viser dybde, så vi dermed kan tage mere korrekte beslutninger, og det er et datafunderet grundlag, der arbejdes ud fra.

4 // André Morys, CEO og konsulent hos Web-arts.com
Flere features på webshoppen vil blive mere og mere forbundet. UX og test bliver mere dynamiske i takt med personaliseringen. Google Analytics vil blive forbedret med flere data, så der kan indhentes smart data. CRM og onsite data vil blive brugt i online markedsføring for programbaserede køb.

5 // David Darmanin, CEO hos Hotjar.com
Konkurrencen om forbrugernes tid og opmærksomhed er hårdere end nogensinde. I sidste ende vil vinderne være dem, som fokusere på simple og “wow” værdige oplevelser. Tænk stort, og gerne udover optimering.

6 // Karl Gilis, Usability Expert & Information Architect hos AGConsult.com
I 2016 vil vi afprøve hvor langt vi kan komme med AB-testing. Eksempelvis; Kan vi bruge det til, at overbevise vores kunder om nye muligheder og foretningsmodeller, eller vise dem via tests hvorvidt de skal ændre deres produkt eller produktsortiment.

I alle de år vi har brugertestet, har vi erfaret hvilke problemer brugerne er stødt på, og det har ofte intet at gøre med hjemmesiden, men med produktsortimentet eller kompleksiteten af en virksomheds kunde procedurer.

Jeg tror i virkeligheden det er hvad konverteringsoptimering vil handle om i fremtiden, tildels fordi de grundlæggende AB-tests såsom, farver, layout og fotos vil blive automatiseret. Hvis teknologien tillader selvkørende biler, er vi nødt til at indse, at dele af vores nuværende job også vil blive automatiseret inden længe.

Mød dem til ConversionBoost d. 15 Marts 2016. Tilmeld dig her.

Skriv et svar