Tradono får tocifret millioninvestering og vil nu “loppe” i Schweiz

Tradono Trendsonline

Tradono, den danske loppemarkeds-app, som sidste år landede en kæmpe investering fra blandt andre Christian Stadil, er nu blevet så veletableret på det danske marked, at de vender blikket udad. Muligheden for dette kommer i form af det schweiziske mediehus Tamedia, som har købt en ejerandel på 25 % for et større tocifret millionbeløb.

Tradono fungerer, lidt ligesom instagram, ved at man åbner appen, og så kan man ellers swipe sig igennem de forskellige salgstilbud i det område, man befinder sig i. Appen er for private, der ønsker at rydde ud i gemmerne, men som ikke orker at loppe i regnvejr søndag formiddag på et marked med en bod og en termokande med lunken kaffe.

Stifterne af Tradono fik ideen via en salgsgruppe på Facebook. De kunne hurtigt se, at der var en uudfyldt niche på markedet med køb og salg af brugte ting. Appen blev da også hurtigt meget populær, og den har nu fanget Tramedias opmærksomhed.

Direktør og stifter, Mads Mathiesen, udtaler til Berlingske Business: “I Schweiz har mange ikke fået øjnene op for køb og salg af brugte ting, derfor ser vi et kæmpe potentiale i at gøre markedet større. Talmedia ser det samme hul i markedet, som vi gør, og deres kapital og position som stor medievirksomhed giver os musklerne til at udfylde det.”

Indtil videre har appen ikke givet det store økonomiske afkast, men med stærke kræfter i ryggen og en international profil er planen, at det skal blive en stabil forretning for de unge stiftere.

Et succesfyldt år
2015 var et år præget af udvikling for holdet bag Tradono. Efter den store investering gik de i luften med den digitale platform og væk fra facebook-gruppen, så hele året er, ifølge Mads Mathiesen, gået med at tale med brugere og sprede det glade budskab blandt danske secondhand-shoppere. Det er nemlig en af de ting Mads Mathiesen har lært i gennem sine år med startups – man skal tale med sine brugere, og man skal blive ved med at tale med dem.

Læs også

Top