Skarpline: Fremtidens kommunikation er visuel

Skarpline er et dansk startup, der stiler efter at blive verdens største inden for visuel kommunikation og interaktion.

Skarpline er en visuel kommunikationsplatform, der sigter efter at forbedre produktivitet og samarbejdsgange. I særdeleshed henvender platformen sig til informationsmedarbejdere. Deres kilder, som består af Harvard Business Review, The Economist og McKinsey, siger nemlig, at de fleste informationsmedarbejdere bruger op til 80% af deres arbejdsdag på kommunikation frem og tilbage mellem kolleger og samarbejdspartnere.

Nuværende kommunikationsløsninger anvender typisk kommandolinien, fortæller Dan Storbaek, stifter og CEO hos Skarpline, hvor Skarpline derimod gør brug af kort og foldere til sortering af indhold. Skarpline gør det så også muligt at gruppere filer, links og integrationer på tværs af foldere – og dele samt kommunikere direkte på disse objekter. Brugere kan også integrere tredjeparts værktøjer, såsom Asana, Pivotal Tracker og Google Hangout direkte i Skarpline og deres workflow.

“En anden funktion værd at nævne er Focus Mode, som er en produktivitetsfremmende feature. For at skærpe ens opmærksomhed, samtidig med at fjerne distraheringer, har vi udviklet en funktion, der hedder Focus Mode, som vi har fået varemærkebeskyttet i Danmark,” uddyber han.

Brugere af Skarpline kan kommunikere ubegrænset i deres gratis version og med et ubegrænset antal personer, både interne og eksterne. Hvis man vælger gratisversionen, får man adgang til tyve indholdskort, hvor man skal op i betalingsmodellen, hvis man har brug for flere kort end det. Prisen for den udvidede version af Skarpline afhænger af, hvor mange brugere man er, og om man vil betale per måned eller per år. Der er nemlig en rabat inkluderet, hvis man binder sig op for et år ad gangen, fortæller Dan Storbaek.

“Vi sendte et hav af filer og links til hinanden”
Oprindeligt havde startuppet fokuseret på et andet produkt end det, de præsenterer nu. Men det var i forbindelse med den startup-proces, at de fik ideen til platformen- de konstaterede nemlig, at de brugte en masse tid på at sende dokumenter og data frem og tilbage via email.

Dan Storbaek fortæller endvidere, at mange kommunikations-startups med fokus på vidensdeling har tendens til at fokusere på de enkelte funktioner, såsom email, hvor Skarpline bestræber sig på at fokusere på kommunikation og samarbejde som en helhed.

Teamet bag Skarpline består af seks personer fra hele verden. Selv er han tidligere Management Konsulent, hvor de andre fra teamet derimod har en fortid som udviklere og designere. Endvidere er teamet ganske internationalt- Dan Storbaek fortæller nemlig, at han i startup-processen fokuserede på at finde de bedste talenter til virksomheden. Derfor er de seks medlemmer i teamet, fordelt ud på seks forskellige lande, uddyber han og pointerer, at de selvfølgelig også selv benytter værktøjet til deres daglige kommunikation og arbejdsgange.

I videoen herunder kan du se et eksempel på, hvordan man kan bruge Skarpline i praksis.

Læs også

Top