Arkiver

Nyheder

Mingly vil ind på markedet for sociale apps, men er der plads?

mingly-apps

De sociale apps boomer. Markedet flyder nærmest over med tilbud på drinks, mad, lokationer, oplevelser og meget mere. Og det er dejligt med et bredt udvalg, men i rækken af apps, der tilbyder nærmest det samme, hvad skal man som bruger så vælge- og hvordan kan startupsene skille sig ud?

Mingly er en ny konkurrent i rækken af sociale apps. Startuppet består af Sefkan Øzcan, der til dagligt er Business Analyst i konsulenthuset Implement og er ved at færdiggøre sin kandidat på CBS, derudover Christian Agerbeck, der arbejder som selvstændig softwarekonsulent og er softwareingeniør fra DTU og Sebastian Axelsen, som arbejder som softwareudvikler hos Nordea og er cand. polit. fra Københavns Universitet. De har altså alle tre fuldtidsjobs, og arbejdet med Mingly har således foregået ved siden af arbejdet. Ifølge teamet selv er de dog meget dedikerede til Minglys fremtid.

“Vi er meget passionerede omkring projektet, og arbejder på fuld tryk på at udvikle det til en levedygtig forretning,” udtaler Sefkan Øzcan.

Indtil videre kører de sololøb på startuppet, men Sefkan Øzcan siger, så vil de ikke nødvendigvis afvise eventuelle investeringstilbud.

“Vi har ingen investorer ombord endnu, men det skyldes mest af alt et ønske om frihed i de valg vi træffer. Vi vil dog ikke udelukke at hvis den rette mulighed byder sig, kunne vi være interesserede i et partnerskab,” uddyber han.

Konceptet går ud på at få folk til at gå mere ud og socialisere og er i høj grad inspireret af storbyer verden over.

“Mingly startede med en idé om at vi gerne ville have folk til at mødes med hinanden over en drink, som man ser det i storby-kulturer i London og New York. Der tager folk ud og mødes med deres venner og kollegaer efter arbejde over en fyraftensdrink, og denne kultur ville vi gerne indføre i København,” fortæller Sefkan Øzcan.

Appen fungerer ved, at vise et overblik over barer i nabolaget, hvor man så kan filtrere ud fra ens præferencer, hvad enten man er til cocktails eller øl, om man leder efter “Happy Hour” eller bare en åben bar.

“Derudover har vi lagt meget fokus på brugeroplevelsen samt et lækkert og rent design. Vi ser Mingly som den bedste guide til Københavns natteliv ved at tilbyde up-to-date indhold i et lækkert format, der er målrettet den enkelte brugers præferencer. På den måde kan vi hurtigt og smart guide folk hen til det rette sted for at få en drink,” udtaler teamet om deres app.

Mange om buddet
Mingly er ikke den eneste app på markedet, der henvender sig til sociale mennesker. Eksempler kan findes i blandt andre Heaps, Plane og Drinkster.

Heaps er for dem, der ikke nødvendigvis søger et sted at tage hen, men nærmere et selskab at tage hen til. Man kan sige, at Heaps er en kombination af det velkendte nytårs-radioprogram fra P3 ”Festen og Gæsten” og datingappen Tinder. Som i ”Festen og Gæsten” bringer Heaps folk sammen til fest, og som Tinder skal der “swipes” til højre og “matches” for at skabe kontakt. Heaps fokuserer dog på grupper, frem for enkeltindivider.

Hvor Heaps måske overvejende henvender sig til det unge segment, så henvender Plane sig til det mere voksne segment, ifølge dem selv. Det er nemlig ikke en “match-app”, men nærmere et voksent forum, hvor ligesindede kan knytte kontakt via interesser og relevante arrangementer. Appen er nemlig kun for ‘expats’ bosat i København, som er kommet hertil for karrieren, men uden nødvendigvis at have det store sociale netværk i byen. Selv beskriver teamet appen, som en “isbryder”.

Drinkster er nok det startup, der kommer nærmest Minglys koncept, da de to startups arbejder meget i samme bane. Drinkster lader brugeren søge på stort set de samme parametre og kører ligeledes et ‘happy hour’ koncept- denne app søger dog ikke efter happy hour, men præsenterer tilbud på bordplacering og drikkevarer med varierende besparelse. Takker man så ja til tilbuddet, får man en sms, som vises i baren. Selv siger de, at de tilbyder en online happy hour.

Ifølge Mingly fokuserer deres koncept dog ikke nødvendigvis på tilbud, men snarere på at finde den rette lokation til brugeren.

“Vores interesse er, at hjælpe brugerne finde det rette sted, og ikke barerne med at sælge flere drinks”, pointerer Sefkan Øzcan.

1 kommentar

Skriv et svar