The Hub lancerer matchmaking service for investorer og startups

Matchmaking Trendsoniine

The Hub har netop offentliggjort en ny service henvendt til startup virksomheder og investorer, der skal hjælpe begge parter til at finde de rette samarbejdspartnere.

Online platformen The Hub.dk er sat i verden for at hjælpe startups og vækstvirksomheder med at accelerere deres vækst. Konceptet har flere fokuspunkter – rekruttering og matchmaking mellem startups og investorer er blandt disse.

“Nu hjælper vi også startups og mindre vækstvirksomheder med at komme i kontakt med potentielle investorer og andre kilder til kapital,” lyder det fra holdet bag The Hub.

I december 2015 blev The Hub.dk lanceret. I første omgang med et fokus på at matche startups med de rette medarbejdere. Platformen er, ifølge The Hub, blevet vel modtaget af startups såvel som feltet af potentielle kandidater. Og nu kaster The Hub sig så over den næste udfordring, som startups og vækstvirksomheder står overfor, hvis de er i en ekspansionsfase: adgang til risikovillig kapital.

Investorerne har fået øjnene op for danske startups. I første halvår af 2015 gik 44 procent af venture-kapitalen i Norden til Danmark. Men investeringerne er fordelt på relativt få startups. Der er behov for, at flere iværksættere får øje på alle de finansieringsmuligheder, som findes.

Startup virksomheder får med The Hub mulighed for at blive guidet til den rette investeringspartner for netop deres industri og udviklingsstadie. Derudover handler det om at rådgive, om at funding ikke kun handler om penge – det kan også dreje sig om kapital i form af strategisk viden og udvidelse af netværk.

The Hub.dk er skabt gennem et strategisk samarbejde mellem Danske Bank og Rainmaking Loft.

Læs også: Stifter af Plan Penny fandt sin medstifter på sit kontorfællesskab

Læs også

Top