Arkiver

NyhederPlatform

Aprilsnar: Salsino og Chili Klaus lander millioninvestering fra Tabasco-gigant

Chili Salsino Trendsonline

Det dansk/mexicanske startup Salsino, der fornylig lancerede sin online platform for salsaelskere, har netop landet en investering på 43 millioner kroner fra Tabasco-giganten McIlhenny Company. Investeringen skal bruges til at vækste både på det danske marked og det latinamerikanske.

Startup virksomheden, Salsino, har vind i sejlene og rammer det danske og latinamerikanske marked med vindstyrke 12. Senest har Tabasco-giganten McIlhenny Company valgt at investere massivt i Salsa-platformen, der er det nye AirBnb for salsaopskrifter. Planen er også at udvide onlineplatformen til at inkludere en matchmaking-service for salsaelskende dansere, så man altid kan finde en dansepartner – uanset hvor i verden man befinder sig.

“Vi er begejstrede over den succes, vi allerede har fået med Salsino platformen,” udtaler stifter og CEO i Salsino, Claus Pilgaard, der også er kendt under navnet Chili Klaus. Han fortsætter:

“Markedet for udveksling af salsaopskrifter vokser eksplosivt lige for øjeblikket, og vi er utroligt glade for at kunne bidrage til at bringe salsaelskende mennesker sammen ved hjælp af vores platform.”

Den nye investering fra Tabasco-giganten skal sætte ekstra skub på platformens rækkevidde, og salsaeventyret skal for alvor skydes i gang i Latinamerika, hvor kernemålgruppen befinder sig. Chili Klaus’ mexicanske medstifter i Salsino, Rans Lirpa, tager sig af markedsføringen på den anden side af Atlanten.

Kendskabet til salsaens mangfoldighed udbredes

Investorerne fra McIlhenny Company er begejstrede for Salsinos internationale potentiale. For Tabasco-giganten er startup virksomheden og platformen en mulighed for at bringe opmærksomhed på krydrede saucer og kulturen omkring salsa, latinamerikanske fødevarer og kultur.

“Vi har længe været på udkig efter den rette digitale platform at investere i,” forklarer talskvinde for Tabasco-giganten, Sloo Flirpa, og uddyber:

“Det giver os mulighed for at forny opfattelsen af salsa og sætte fokus på de enestående opskrifter, som mange familier rundt om i verden har forfinet gennem århundreder. Latinamerikanske fødevarer kan få et boost, og vi kan få et revitaliseret brand. Det vil være positivt for os som Tabasco-producent.”

På sigt skal dansemus og -skoler involveres i platformen, så både latinamerikansk mad og kultur bliver promoveret gennem Salsino.

“Det er vigtigt for os at få dansedelen med på længere sigt. Salsa handler ikke kun om sauce – det handler også om rytme og bevægelse,” siger Chili Klaus afslutningsvis.

Skriv et svar