EASI’R: Nu kan vi forudse kundernes købelyst- endda før de selv ved det

easir

EASI’R tilbyder en ”SaaS Relations Management” platform skræddersyet til bilindustrien. Ved hjælp af blandt andet kunstig intelligens kan Easi’r hjælpe sælger, forhandler og bilimportør med at skabe langvarige kunderelationer.  Nu er de på banen med en ny intelligent algoritme, designet til at forudse kundernes købevaner, før de selv ved, at de skal have en ny bil.

Algoritmen fra Easi’r bygger på data fra forhandlerne og er selvkørende i læring, så den kan forudse købsadfærd fra første færd. Udover kundedata fra forhandlerne, medregner algoritmen også regionale, demografiske og brand-specifikke data. Kort fortalt, så analyserer algoritmen mønstre i kundernes købsadfærd, og kategoriserer dem i forhold til demografiske data, søgeadfærd på forhandlernes hjemmesider og sidst men ikke mindst, al interaktion mellem forhandlere og kunder.

Det gør algoritmen i stand til at vurdere sig frem til, hvornår en kunde skal kontaktes, gennem hvilke kanaler kunden skal kontaktes og hvilke tilbud, der er relevante for kunden. Alt sammen for at øge chancen for et succesfuldt salg.

Ifølge Easi’r kan det gøre enhver sælger til en slags “supersælger”, på grund af den intuitive information fra algoritmen. Udover det, så hjælper algoritmen også forhandler og sælger med at vurdere hvornår og på hvilken måde, man skal håndtere perioden efter et salg for at opbygge det mest gunstige forhold til kunden. Dette er vigtigt for at opbygge en loyal kundegruppe, forklarer Easi’r.

”Så i stedet for alene at fokusere på det første salg, kan Easi’r også fokusere på hele kundens rejse fra den første kontakt ved bilmærket til det første køb af en bil og indtil kunden motiveres til at købe igen,” fortæller Mikael Moeslund, medstifter af Easi’r.

Læs mere: Easi’r laver dansk software til bilforhandlere

Gør salget intelligent

Easi’r har hele tiden arbejdet på at øge mulighederne for et produktivt møde mellem køber og forhandler. Softwaren har hele tiden arbejdet på at udnytte digitaliseringen til at opbygge varige relationer til kunden og ikke mindst følge med på et marked, der er præget af konkurrence og ikke mindst de meget selvhjulpne kunder. De fleste kunder klarer nemlig det meste af processen før et køb selv, det er sjældent, at folk starter en købsproces med at gå ind til en forhandler. Der kan Easi’r være behjælpelig med, at give forhandleren et lille forspring og på den måde imødekomme kundens ønsker bedst muligt.

”Easi’r skaber et overblik over de digitale kontaktpunkter og gør den information let tilgængelig for bilsælgeren. Men vigtigere hjælper systemet bilsælgeren til i sin hverdag at opbygge og bevare relationerne på en nem og intuitiv måde, så sælgeren bliver guidet til at gøre det optimale i enhver situation, uanset om det drejer sig om et opkald, et møde eller en e-mail til en kunde,” forklarer Mikael Moeslund.

Og det er der, Easi’r mener, at de adskiller sig fra andre systemer på markedet. Netop ved at fokusere på intuitive systemer og ikke mindst have de langvarige kunderelationer for øje, mener de, at de kan gøre en betragtelig forskel for forhandlerne.

”Typiske systemer kigger på kundens forløb indtil det egentlige køb. Men for mange virksomheder, og i særdeleshed bilbranchen handler det ikke bare om salget, men om hvordan man kan profitere fra langvarige kunderelationer, og følge kunden indtil næste bilkøb. Og det har vi fundet ud af at automatisere,” forklarer Mikael Moeslund.

Easi’r fås i tre versioner, Standard, Advanced og Premium. Standard-versionen giver en struktureret salgsprocess, hvor Advanced giver større mulighed for at tilpasse softwaren til forhandlerens behov, med mulighed for at integrere til en masse forskellige apps. Premium-pakken er den pakke, der indeholder den nye algoritme til forudsigelse af købsadfærd. Ifølge Easi’r er Premium-versionen rettet mod de virksomheder, der ønsker at være helt på forkant med de nye teknologiers muligheder.

Læs også

en kommentar;

Top