AirBnb-chef skal føre Reshopper ud i verden

Reshopper Aja Guldhammer Henderson Trendsonline

Danske Reshopper hjælper børnefamilier med at genbruge både tøj og ting med deres platform til køb og salg i lokalområdet. Nu skal den tidligere AirBnb-chef, Aja Guldhammer Henderson, få Reshopper-successen til at blomstre i udlandet.

De sidste fire år har 31-årige Aja Guldhammer Henderson været en nøgleperson bag deleøkonomi-succesen Airbnb i Skandinavien og Holland. Nu rykker hun videre til danske Reshopper. Fra april vil den tidligere Airbnb-chef hjælpe Reshopper og sprede virksomhedens succes uden for de danske grænser.

Reshopper er en simpel app, hvor børnefamilier nemt køber og sælger brugte børneting som for eksempel barnevogne, Lego eller ungernes gummistøvler til andre forældre i lokalområdet. Aja Guldhammer Henderson bliver en del af det ledende team i Reshopper og skal fremover arbejde tæt sammen med firmaets stiftere og investoren Esben Gadsbøll, som for nylig har skudt penge i den danske markedsplads-app..

Fakta:
Mere end 180.000 app-downloads i Danmark
4,5 stjerner i App Store
4,3 stjerner i  Google Play Store
Danmarks Bedste Børneapp 2015

“Deletanken har været absolut central i mit arbejde de sidste fire år, og jeg glæder mig utroligt meget til at arbejde med Reshopper, som i dén grad bygger videre på tanken om at dele ressourcer. Det har altid været vigtigt for mig, men efter jeg selv er blevet mor, giver det kun endnu mere mening,” forklarer Aja Guldhammer Henderson om sit skifte fra Airbnb til Reshopper.

“Og så er jeg selv stor fan af Reshopper, som jeg har brugt, længe før jeg mødte grundlæggerne bag konceptet. Så da de kontaktede mig for et år siden, var det ret nemt at involvere mig og hjælpe dem med mine erfaringer, og nu tager jeg altså skridtet fuldt ud,” lyder det fra en begejstret Aja Guldhammer.

Reshopper Trendsonline

Læs også: Reshopper er Editors Choice nr. 1 i App Store

Reshopper lancerer i udlandet

Reshopper har placeret sig som den førende lokale markedsplads for børnefamilier i Danmark og har allerede taget de første skridt i forhold til lancering i Sverige og Holland. Første opgave for Aja Guldhammer bliver at få den internationale udvidelse flyvende fra start.

“For os var det vigtigt at finde en person, som kender til udfordringerne i at vækste en markedsplads med både købere og sælgere. Det gør Aja, og hun kan trække på sine mange erfaringer som landechef for Airbnb,” udtaler medstifter i Reshopper, Nicolai Danmark Johannesen.

For fire år siden var Airbnb kun i sin spæde opstart i Norden, og Aja Guldhammer har været med til at sikre det amerikanske koncept et stærkt fodfæste i Danmark, Norge, Sverige og Holland. Også for Reshoppers bestyrelsesformand og investor Esben Gadsbøll er ansættelsen af Aja Guldhammer Henderson et scoop:

“Vi er ikke i tvivl om, at Aja er den helt rigtige til opgaven. Jeg er sikker på, at hun kan være med til at skabe et godt internationalt team og give de udenlandske ambitioner et effektivt boost.”

Reshopper blev lanceret i 2012 af en gruppe fædre som en lokal, digital markedsplads for børnefamilier. Over 95% af brugerne på Reshopper er kvinder – primært i alderen 25-40 år.

“Jeg har brugt de sidste fire år på at rodfæste en amerikansk startup i Skandinavien og Holland, og nu kan jeg mærke, at tiden er moden til at prøve kræfter med en dansk startup. Jeg glæder mig virkelig til at føre en rigtig god dansk idé ud i verden. Jeg tror, der er brug for at sprede det danske syn på genbrug og den stærke tradition for at dele goder. Reshopper er intet mindre end genial for børnefamilier, uanset hvor i verden man er,” pointerer Aja Guldhammer Henderson.

Reshopper er i finalen i Nordens største iværksætter-konkurrence Nordic Startup Awards 2016 i kategorien “Best Social Tech Startup”. Du kan stadig nå at stemme her.

Læs også: WhiteAway-stifter Esben Gadsbøll investerer i Reshopper

Læs også

Top