Efter Løvens Hule: Nu har Bidandbuy fået en investor

Det danske startup Bidandbuy deltog i Løvens Hule, men uden at komme hjem med en investering fra en af fem løver. Nu har startuppet istedet landet en investering fra RocketMedia, der hjælper Bidandbuy med finansering – og ikke mindst forretningsudvikling. 

Trods lykkeønskninger og tro på Bidandbuys finansielle potentiale lykkedes det i efteråret ikke de fire iværksættere bag øreauktionskonceptet at få de fem løver fra Løvens Hule til at investere. Det svækkede dog ikke iværksætternes tro på projektet, og nu har de fundet en partner med ’kloge penge’, der både kan hjælpe med det tekniske og bidrage til forretningsudviklingen.

”Det har ikke været en nem opstart, men vi har kæmpet hårdt, og vi er overbeviste om, at vi har fundet den rigtige partner i RocketMedia. Nu glæder vi os bare til at se, hvordan brugerne tager imod den nye platform efter lanceringen,” udtaler Bidandbuys lettede Direktør, Christian Skjøth.

BidAndBuy er et dansk online-auktionskoncept, der giver brugerne chancen for at købe helt fabriksnye produkter til en brøkdel af markedsprisen. Brugerne køber deres bud, som bruges til at byde på de forskellige auktioner. Sidste byder i auktionen får retten til at købe produktet til hammerslagsprisen. Vinder man ikke auktionen, får man retten til at købe produktet til udsalgspris, og gør man det, sættes de brugte bud tilbage på kontoen.

Medieselskabet RocketMedia administrerer foruden Bidandbuy en række andre digitale platforme og indgår i Bidandbuy som ligeværdig partner med fokus på forretningsudvikling og videreudvikling af platformen. Den nye platform lanceres søndag d. 8. maj.

Dårlig start kostede 100.000 kr

Når Bidandbuy går i luften søndag d. 8. maj, er det anden gang platformen lanceres. Den første version af platformen, måtte lukkes ned efter kort tid på grund af ustabilitet. Det endte med at koste Bidandbuy 100.000 kr og en yderligere intensivering af jagten på en investor med ’kloge penge’.

”Vi håbede, at vi kunne spare en masse penge ved at lægge udviklingen hos en indisk udbyder, men det endte som dyre lærepenge i stedet. Heldigvis kunne RocketMedia se fidusen i at starte forfra med en ny verison af platformen,” lyder det ærligt fra Christian Skjøth.

Bidandbuy opnåede i løbet af sin første levemåned at omsætte for 150.000 kr, og mere end 1.000 brugere tilmeldte sig platformen. Forventningen til relanceringen er derfor store, og med en massiv markedsføring håber de to nye partnere at nå 10.000 brugere inden udgangen af 2016.

”Vi har investeret i et stærkt auktions-koncept med et stort finansielt potentiale, og vi har fået fire dedikerede iværksættere med i handlen. Tilbage står et stærkt hold, der bygger på lige dele entreprenør-ånd og tekniske kompetencer, og nu glæder vi os bare til relanceringen,” udtaler Direktør i RocketMedia, Jonathan Bornemann Junker.

 

 

Læs også

Top