Arkiver

Nyheder

IVÆKST skal sætte dagsordenen for Global Entrepreneurship Week Denmark

Til november sættes der i Danmark for 9. gang fokus på iværksætteri og vækst med Global Entrepreneurship Week, og denne gang er det med nye folk bag roret.

Den amerikanske organisation Kauffmann Foundation er initiativtager til Global Entrepreneurship Week, der sidste år havde mere en 160 deltagende lande. Et af disse lande var Danmark, der havde mere end 200 arrangementer.

Erhvervsstyrelsen har siden 2008 været national GEW­-vært og stået for information og koordinering af de mange events under vækst­ og iværksætterugen i Danmark. Nu står private kræfter klar til at overtage denne rolle i 2016. IVÆKST meddeler nemlig at de har overtaget værtsrollen.

Vicedirektør i Erhvervsstyrelsen Anders Hoffmann siger om skiftet: ”Jeg oplever, at iværksætterkulturen i Danmark er inde i en meget positiv udvikling. Derfor er jeg meget tilfreds med at kunne overdrage koordineringen i 2016 af denne ugelange fejring til stærke repræsentanter for iværksættermiljøet.”

ivaekst_logo

IVÆKST ønsker med deres portal at dele viden om virksomhedsdrift og vækst, og derved hjælpe små og mellemstore virksomheder med at skabe en stabil vækst.

”I IVÆKST er vi begejstrede for opgaven, og det er vores ønske at øge opbakningen til iværksætterugen.
Vi er ambitiøse og ønsker fortsat at samle alle interessenter, der ønsker at bidrage. Vi går ydmygt til opgaven og ønsker både at fremme og fejre det entreprenørskabsmindset, som er så uundværligt for vores samfund,” fortæller Sekretariatschef, Peter Kofler i IVÆKST.

Ikke blot nye værter også nyt tema

Global Entrepreneurship Week kommer i år til at løbe af stablen i uge 46, og det er ikke kun værterne, der er nye. Også temaet er blevet opdateret, og GEW vil i år komme til at handle om digitalisering, og hvordan vi skal være bedre til at skabe værdi med nye teknologier. Der vil være fokus på, hvordan vi forbedrer vores evner til at skabe digitale services, innovative forretningsmodeller og udforske og udfordre nye markeder. Temaet digitalisering har relevans for hele målgruppen hos GEW, fra børn og unge til iværksættere og videre over til de etablerede små og mellemstore virksomheder.

Skriv et svar