København vinder ny investeringspris

København Copenhagen Capacity Claus Lønborg Trendsonline

Copenhagen Capacity, der arbejder for at trække udenlandske investeringer til Købehavn og Hovedstadsområdet, er netop blevet kåret som den bedste regionale investeringsfremmeorganisation i Vesteuropa. Det anerkendte, amerikanske tidsskrift Site Selection står bag kåringen, hvor Copenhagen Capacity slår organisationer i London, Berlin, Stockholm og Nordirland.

Storkøbenhavns investorstrategi blev i februar kåret som den bedste blandt Europas mellemstore regioner af Financial Times. Nu har København vundet en ny, international hæder: Det anerkendte, amerikanske tidsskrift Site Selection har netop offentliggjort, at Copenhagen Capacity, der er Region Hovedstaden og Region Sjællands investeringsfremmeorganisation, vinder prisen som bedste regionale organisation i Vesteuropa.

Copenhagen Capacity slår dermed konkurrerende organisationer, der også arbejder for at tiltrække udenlandske investeringer og virksomheder, i blandt andet Berlin, London, Nordirland og Stockholm. Kåringen bygger på parametre som personalets kompetencer og serviceniveau, adgang til data om regionen samt organisationens omdømme og kvaliteten af dens website.

”En kåring som bedste investeringsfremmeorganisation sender et signal til kapitalforvaltere og investorer i hele verden om, at organisationen kan levere højtkvalificeret rådgivning,” siger Mark Arend, chefredaktør på Site Selection, og fortsætter:

”Copenhagen Capacity har bevist sine rådgivningsevner, og vi vurderer, at kåringen vil resultere i endnu større interesse fra udlandet og potentielt også i nye investeringer.”

Copenhagen Capacity har ikke selv bragt sig i spil til kåringen, og derfor er der ekstra glæde over anerkendelsen.

Kåring giver nye muligheder for at tiltrække investorer
Hos Copenhagen Capacity vurderer man, at anerkendelsen fra Site Selection vil øge opmærksomheden hos særligt de attraktive, amerikanske virksomheder.

”Kåringen er meget værdifuld for os. Vi sætter naturligvis pris på selve anerkendelsen, men det vigtigste er den omtale, som den giver. Magasinet Site Selection har et oplag på 45.000, og det er en stor og værdifuld eksponering i USA for et lille land som Danmark. Omtalen vil gøre amerikanske virksomheder og investorer opmærksomme på mulighederne i Greater Copenhagen – og ikke mindst på den hjælp de kan få til at etablere sig, der er bedre end i mange af de byer, som Greater Copenhagen konkurrerer mod om at tiltrække udenlandske investeringer,” siger Claus Lønborg, administrerende Direktør i Copenhagen Capacity.

Hos Copenhagen Capacity giver kåringerne fra både Site Selection og Financial Times fornyet tro på, at man udvikler sig i den rigtige retning, og at man fremadrettet kan skabe endnu flere vækstmuligheder i tæt samarbejde med aktørerne i Greater Copenhagen og de relevante erhvervsorganisationer.

Læs også: Copenhagen Capacity: “Det er en udfordring, at Danmark er kendt som en international karriere-destination”

Læs også

Top