EASI’R vækster derudaf og fordobler nu deres team

running

EASI’R står bag software til Customer Relationship Management i bilbranchen. Det har de haft stor succes med og har vækstet med næsten 200% i løbet af 2015. Nu vil de udvide med 20 udviklere til teamet.

EASI’R har især haft stor succes med deres intelligente algoritme, der skal forudse potentielle salg. Algoritmen bygger på data fra forhandlerne og er selvkørende i læring, så den kan forudse købsadfærd fra første færd. Udover kundedata fra forhandlerne, medregner algoritmen også regionale, demografiske og brand-specifikke data. Kort fortalt, så analyserer algoritmen mønstre i kundernes købsadfærd, og kategoriserer dem i forhold til demografiske data, søgeadfærd på forhandlernes hjemmesider og sidst men ikke mindst, al interaktion mellem forhandlere og kunder.

Det gør algoritmen i stand til at vurdere sig frem til, hvornår en kunde skal kontaktes, gennem hvilke kanaler kunden skal kontaktes og hvilke tilbud, der er relevante for kunden. Alt sammen for at øge chancen for et succesfuldt salg.

Mikael Moeslund, medstifter og CEO i EASI’R udtaler:

”I øjeblikket kæmper mange bilforhandlere med det faktum, at deres kunder er langt mere digitale, end bilbranchen selv. Med vores software har vi skabt en bro mellem den offline og den online verden, så sælgeren får de værktøjer, der er nødvendige for at give kunderne en bedre oplevelse og samtidigt sælge flere biler. I dag foregår den første kontakt mellem sælgeren og kunden relativ sent i købsprocessen, da de fleste kunder undersøger markedet online hjemmefra. Hvis en sælger vil kunne opbygge og bevare en relation til kundeemner og kunder, kan de ikke komme uden om den vigtige online del af salgsprocessen. Det er, hvad vi har udviklet EASI’R til.”

Rift om mulighederne

Selvom EASI’Rs algoritme er udviklet til bilbranchen, har de også oplevet interesse fra flere andre brancher. Blandt andet viser internationale virksomheder i landbrugssektoren og udbydere af finansielle tjenesteydelser interesse for at anvende softwaren til deres kunderelationer. Selv Silicon Valley har fået øje på EASI’R og deres algoritme. De er for nyligt blevet omtalt i det førende amerikanske tech-magasin VentureBeat for deres måde at anvende kunstig intelligens i CRM software.

Med en sådan vækst planlægger virksomheden nu at udvide og lancere deres software i 16 lande inden for de næste to år. Til det søger de 20 nye udviklere. På nuværende tidspunkt tæller virksomheden 25 ansatte, så med 20 nye udviklere, er de tæt på en fordobling.

”For at kunne imødekomme en stigende efterspørgsel over hele Europa og fra vores globale forretningspartnere, er der behov for at fordoble antallet af medarbejdere i vores udviklingsafdeling. Derfor har vi behov for 20 nye udviklere til vores danske kontor i Aarhus,” fortæller Mikael Moeslund.

Læs også

Top