Børnehavernes svar på Facebook lander tocifret millioninvestering

Famly,

Den succesfulde danske platform Famly, der tidligere har fået investeringer i millionklassen, har igen fået vokseværk. Målet er at blive daginstitutionernes Facebook, og investeringen skal bruges til at accelerere forretningen.

Det går godt for det danske software-startup Famly. Virksomheden, der tilbyder et socialt intranet for børnehaver, har netop modtaget en tocifret millioninvestering. Bag investeringen er en række investorer herunder en af Danmarks rigeste familier, Peter og Susanne Gjørup, som sidste år solgte Top-Toy, der blandt andet tæller Fætter BR-kæden og Toys’R’Us.

De nye medejere indtræder i bestyrelsen, men er også tiltænkt en mere aktiv rolle i forbindelse med Famlys videre udvikling. Målet er, at Famly skal være daginstitutionernes svar på Facebook. Platformen lader institutionerne opdatere forældrene om deres børn, både i form af tekst og billeder.

“Vi ser spændende muligheder i Famly for at skabe glæde hos børn, forældre og medarbejdere i private og offentlige daginstitutioner. Løsningen gør både kommunikation og planlægning legende enkelt. Famly har samtidig et stort vækstpotentiale i udlandet, som vi senest har oplevet med gennembruddet i Tyskland,” siger Peter Gjørup, tidligere CEO i Top-Toy.

Famly kan bruge Top-Toys erfaringer med børnefamilier

Hos Famly sættes der stor pris på den kapital og viden, der nu tilføres virksomheden. Peter og Susanne Gjørup har begge opbygget en stor viden om børnefamilier gennem deres tidligere engagement i Top-Toy, og har erfaring med at drive virksomhed på stor skala. Det forventes derfor, at parret kan bidrage til at accelerere forretningen.

”Peter og Susanne Gjørup kommer til at sidde i bestyrelsen, men kommer også til at arbejde tæt sammen med Famly-holdet. De skal blandt andet bidrage med deres viden og erfaring, når vi forsøger at udvikle vores produkt, øge vores markedsandele i Danmark og ekspandere yderligere i Tyskland og på sigt USA,” siger CEO & Founder, Anders Laustsen.

Vil lægge afstand til konkurrenter

Den friske kapitalindsprøjtning får nemlig den voksende virksomhed til at tænke endnu større og forhåbentlig løbe fra konkurrenterne.

”Investeringen betyder, at vi kan investere endnu mere i produktet og derved lægge afstand til vores konkurrenter. Vi får ligeledes ressourcer til at få mere aktivitet i Danmark og udlandet,” siger CEO & Founder, Anders Laustsen.

Den tocifrede millioninvestering får altså hurtigt ben at gå på, når Famly retter blikket mod fremtiden.

Famly blev lanceret i 2013, og er startet af Anders Laustsen og Henrik Møller Rasmussen. Virksomhedens platform benyttes på daglig basis allerede af flere end 140 daginstitutioner og 15.000 forældre.

Skrevet af

Læs også

Top