Ny millioninvestering til dansk vækstvirksomhed

Den danske softwarevirksomhed actimo modtager ny investering i millionstørrelsen. Investorerne håber på at booste udbredelsen og videreudviklingen af virksomhedens mobile dialogplatform. Platformen træder således ind i en ny vækstfase med nye muligheder.

Tilbage i 2012 gennemgik actimo acceleratorprogrammet hos Accelerace. Her var actimo ude i sin første investeringsrunde, hvor virksomheden rejste tre millioner kroner. Siden har actimo fortsat udviklet kommunikationsløsninger til personale og kunder, der kører over smartphones. Nu modtager det danske startup på ny en millioninvestering.

Investeringen kommer i kølvandet på et godt resultat i 2015, hvor actimos omsætning næsten blev firdoblet. Den positive udvikling er fortsat i 2016 og for at fortsætte udviklingen, har virksomheden derfor modtaget endnu et millionbeløb. Hvor stort beløbet er, har stifter og investorer dog aftalt ikke at offentliggøre, men det drejer sig om nogle millioner, bekræfter actimos direktør og stifter, Eske Gunge, i et skriftligt svar.

Blandt investorerne er actimos eksisterende fire investorer samt Jan Dal Lehrmann, tidligere direktør og medejer af Benjamin Media og Bilbasen. Han indtræder med investeringen i bestyrelsen.

”Jeg ser alle forudsætningerne for succes være tilstede. Actimo har et godt team, et produkt på forkant af udviklingen, og en tydelig accept fra markedet. Jeg ser frem til at arbejde med actimo fra en aktiv position i bestyrelsen,” siger Jan Dal Lehrmann i en pressemeddelelse.

Let og ligetil at nå medarbejdere på deres smartphones

Actimo hjælper virksomheder med nemt at lave kommunikation og træning af medarbejdere og kunder. Det gøres med forskellige former for digitalt indhold direkte til smartphonen. Produktet gør det derfor nemmere for virksomheder at kommunikere et budskab, selvom medarbejderne er spredt og ikke hele tiden er i nærheden af deres computer eller tablet.

Kommunikationen understøttes samtidig af forskellige dialogværktøjer. Værktøjerne skal sikre at budskaberne forstås korrekt af medarbejderne.

”Actimos mål er at være den nye standard for, hvordan man forbinder virksomhederne med medarbejdere og kunder let og ligetil – og det er naturligvis på smartphones, her og nu – og i et ”snackable” flow og format,” siger Eske Gunge.

Millioninvestering øger globalt sigte

Hos actimo er internationaliseringen også i fuld gang. Virksomheden har i dag kunder i mere end ti lande, der på nuværende tidspunkt primært koncentrerer sig omkring de nordiske- og nordamerikanske lande. Virksomhedens kunder tæller mere end 50 virksomheder blandt andre virksomheder som TDC, Bosch og Viasat. Det er denne fortsatte internationalisering, som nu vil få et ekstra boost med den nye investering.

Eksisterende investorer, som også deltog i den seneste investeringsrunde er:

Investorerne ejer nu tilsammen 50 % af selskabet. De resterende 50 % ejes af Eske Gunge, samt partnere og medarbejdere.

Skrevet af

Læs også

Top