Nyt digitalt medie vil hjælpe investeringsglade danskere

Investor, nichemedier, nichemedie

Jyllands-Posten og Ekstra Bladet vil gøre livet lettere for private investorer med deres nye digitale medie, Investor. Det er en del af en udvikling mod flere nichemedier.

Skrevet af: Rasmus Højmark Ravn

Handel med aktier kan være en god forretning for selv helt almindelige danskere, men uden de rette værktøjer bliver mødet med børsmarkedet nemt en ørkenvandring uden kort og kompas.

For at hjælpe de private investorer på vej har Jyllands-Posten og Ekstra Bladet i dag lanceret det digitale medie Investor. Mediet fokuserer på journalistik om aktiemarkedet og børsnoterede virksomheder, ligesom brugerne kan få investeringsråd fra eksperter.

”Investors væsentligste eksistensberettigelse er at forsvare de private investorers interesse på markedet i en tid, hvor de fleste fokuserer på at forsvare markedets interesser over for den lille investor,” siger chefredaktør på Jyllands-Posten, Steen Rosenbak, til Finans.dk.

En trend der fortsætter

Han mener, at det efterhånden store antal danskere med forkærlighed for investeringer længe har manglet et medie som Investor, der finansieres af annoncer, og derfor er gratis for brugerne.

For Daniel Laursen, direktør i Trendsonline, kommer lanceringen heller ikke som en overraskelse. JP/Politikens Hus, der ejer både Jyllands-Posten og Ekstra Bladet, har med etableringen af især Watch Medier længe haft fokus på nichemedier.

”Nichemedier er en trend, der fortsætter. Det er Trendsonline også en del af, og når vi relancerer efter sommerferien, vil vi have fokus på os selv som et erhvervsmedie, der kan forudse succeserne blandt digitale virksomheder, så vi kan tage kampen op mod de store, som Børsen, Finans og Berlingske Business,” siger Daniel Laursen.

Skrevet af

Læs også

Top