Crowdfunding-rekord: Undertøjsspecialister fik 400 procent funding

Organic Basics, sølvundertøj, SilverTech, crowdfunding
Credit:

Efter to dage på Kickstarter var Organic Basics 100 procent støttet. Nu har holdet bag det økologiske og lugtfrie undertøj slået rekord som den mest succesfulde crowdfunding kampagne i den nordiske tøjbranche.

Èn million kroner. Så meget fik undertøjsspecialisterne i Organic Basics samlet sammen i deres crowdfunding-kampagne på Kickstarter. De havde ellers sat et ambitiøst mål; 250.000 kroner. Men allerede to dage inde i kampagnen, var den sum nået.

Læs også: Organics Basics går online efter succesfuld kickstarter-kampagne

Nu er kampagnen slut og med 400 procent funding, er holdet bag Silvertech-kollektionen overvældede.

”Vi er rigtig glade for det, og kampagnens succes viser, at alt det hårde arbejde bærer frugt,” siger partner og medstiftere af Organic Basics, Christoffer Immanuel til Dansk Mode & Textil.

Fra det ydre rum til din undertøjsskuffe

SilverTech er en ny kollektion under brandet Organic Basics, der laver behageligt, økologisk, kemikaliefrit undertøj til herrer og damer. Kollektionen går under sloganet ”From outer space to your underwear drawer”, og det var noget, forbrugerne kunne lide.

SilverTech forener nemlig bomuld med ægte sølv, som er antibakterielt og derfor brugt i både rumfarts- og sundhedsindustrien. Den store succes har dog også betydet, at Organics Basics skal have produceret, pakket og afsendt fire gange så meget SilverTech-undertøj, som de havde budgetteret med.

Læs også: Organic Basics vil spinde guld på lugtfrit sølvundertøj

”Stor succes medfører også stort ansvar. Dette er et skridt mod succesen, men den rigtige af slagsen for os, når vi leverer produkterne til de forhåbentligt glade kunder. Men ingen tvivl om, at det var fedt at få bekræftet, at vi har et godt produkt,” siger Christoffer Immanuel.

I fremtiden vil han og resten af Organic Basics arbejde videre med de teknologiske aspekt og forbedre de bæredygtige processer. Måske lancere en ny aktiv linje, men for nu koncentrerer de sig om kerneforretningen, som er deres herreundertøj.

Skrevet af

Læs også

Top