Madproducenter får digital hjælp til markedsføring

Trendsonline-Fooducer-Fie-Hansen-Hoeck-Sanne-Fehmerling-Kristiansen

Mange små og mellemstore fødevarevirksomheder har svært ved at afsætte deres produkter. Platformen Fooducer tilbyder nu fordelagtige medlemskaber til de virksomheder, der mangler kompetencer inden for markedsføring

Digitaliseringen af fødevaremarkedet kan være vejen til et øget salg for danske madproducenter, men især mange af de små og mellemstore virksomheder er endnu ikke hoppet ordentligt med på vognen.

Det vil den digitale platform Fooducer nu hjælpe dem med. Platformens formål er markedsføre virksomhedernes produkter og omvendt hjælpe indkøbere med at finde frem til de madvarer, de har brug for i deres butikker.

”Vi kender mange fødevareindkøbere i både Danmark og udlandet, der gerne vil handle med alle typer danske produkter, men som har svært ved at lykkes med det i praksis. Det handler om at være synlig og få fortællingen om varernes kvalitet og historie bredest muligt ud,” siger direktør i Fooducer, Fie Hansen-Hoeck i en pressemeddelelse.

Nemmere at finde madvarer

Fooducer håber på at øge medlemstallet ved at tilbyde gratis tilstedeværelse på platformen til alle i fødevarebranchen.

Samtidig kan de mindre virksomheder købe sig til et fuldt medlemskab for en reduceret pris. Det er muligt, fordi Fooducer for nyligt har modtaget et millionstort kapitalindskud.

Virksomheden har desuden leveret en digital løsning til fødevarenetværket Madværket, der gør det nemmere for restauranter, hoteller og spisesteder at finde frem til medlemmernes lokale fødevarer.

Læs også

Top