Online magasin går mod strømmen: Lancerer papirudgave på landsplan

Connery.dk

I en tid hvor det næsten ikke kan blive digitalt nok, har Danmarks største mandeblog, Connery.dk, valgt at lancere et fysisk magasin. Magasinet skal være gratis og udgives i samarbejde med det aalborgensiske startup Goodiepack.dk.

Han skabte sit eget drømmejob, gik fra arbejdsløs til iværksætter og fik fart under bloggen Connery.dk. Under hans ledelse er sitet vokset til Danmarks største mandeblog, men selvom det i 2000 startede ud som et modsvar til tidens mandeblade, går Connery.dk nu selv den trykte vej.

Læs også: Han gik fra drengerøv til drømmejob: Jeg kanaliserede nok sorgen over i mit arbejde

Til efterår udkommer nemlig den første trykte udgave af Connery.dk. Magasinet Connery. Et gratis magasin til fremtidens mand, som chefredaktør Mikkel Møller Vermeulen kalder det.

“Tosset at gå fra online til print – men vi springer ud i det”

For her 16 år siden lancering af bloggen er de gamle konkurrenter – M!, FHM, Coverman og Arena – lukket, mens Connery stadig får flere læsere.

”Det er nok lidt tosset at gå fra online til print i disse tider, men da vi startede Connery.dk i 2000, var det jo også en tosset idé. Så nu springer vi ud i det. Vi tror på, at der er flere tossede mænd, som gerne vil have et lækkert blad liggende på sofabordet, uden at det nødvendigvis skal koste 69,75 kroner og have en mand på forsiden,” siger Mikkel Møller Vermeulen i pressemeddelelsen.

Når man spørger ham, om hvorfor de tør satse på det oldschool i en techtid ud over drengestreger og tossede idéer, er svaret, at det nu var tid til at udvide forretningen.

”Vi mener, der er bedre måder at bygge bro mellem det digitale og fysiske plan, end at benytte sig af berigede PDF’er og QR-koder. Det vil vi gerne udforske. Det er selvfølgelig et sats, og en mindre investering, som vi har arbejdet hårdt for at få råd til. Men når det er sagt, sidder vi jo og laver vores content uanset, og derfor er vi villige til at tage risikoen,” siger han.

Connery giver nye muligheder for annoncører

Magasinet er en gratis pendant til de, ifølge Mikkel Møller Vermeulen dyre, mandemagasiner, der findes. Det bliver annoncebåret, og her ser Mikkel en mulighed for at tilbyde eksisterende annoncører nye annoncepakker.

“Vi ser det også som en mulighed for at give de nye annoncører, der traditionelt har holdt sig til print, en mulighed for at følge brugeren med til deres butik eller webshop. Det gør vi i form af et samarbejde med det aalborgensiske startup GoodiePack, der har bygget et produkt, som passer helt perfekt til det vi har gang i,” forklarer han.

GoodiePack, en digital goodiebag, indtægtskanal og markedsføringsværktøj, gør det muligt for Connery.dk at tilbyde annoncørerne en ekstra kanal. Noget som Mikkel Møller Vermeulen mener er win-win for både læsere og annoncører.

“Vi kan give læserne mere værdi ud over et gratis magasin, og annoncørerne får mulighed for at få flere kunder i butikken. Desuden kan vi fortsætte en del af salget, efter bladet er gået i trykken, eller sågar når det er ude, samt vi får bedre muligheder for at tracke effekten af rabatkoder og gavekort,” siger han.

Skal udgives fire gange om året

Første oplag af magasinet udkommer til efterår i et begrænset oplæg på 10.000 eksemplarer. Kommer det til at gå som håbet, er Connerys plan at udvide oplaget og øge udgivelsesfrekvensen til en tre til fire gange årligt.

Connery.dk har mere end 250.000 læsere om måneden. Det fysisk magasin vil i første omgang blive distribueret på de danske handelsskoler, tekniske skoler og gymnasier.

Skrevet af

Læs også

Top