EASI’R sprænger rammerne for egne mål: Er på 24/7

mikael moeslund

EASI’Rs vækst er eksploderet og virksomheden har allerede fuldført deres årsmål for 2016. Vi har taget en snak med direktør og medstifter, Mikael Moeslund, om et startup i hastig vækst, globale ambitioner og om at være på 24/7.

EASI’R har udviklet en software til bilbranchen. Nærmere bestemt en algoritme, der kan imødekomme kundernes købsadfærd og hjælpe bilforhandlere med generel kundehåndtering i den digitale tidsalder.

Læs også: EASI’R vækster derudaf og fordobler nu deres team

Den software er noget bilbranchen kan lide. Direktør og medstifter Mikael Moeslund fortæller, at deres delmål for 2016 var at etablere sig på det europæiske marked. Det mål blev faktisk opfyldt så hurtigt, at de nu allerede er i gang med målet for 2017, nemlig at udvide til det latinamerikanske og asiatiske marked.

Han afslører også et planlagt samarbejde med en af verdens største virksomheder inden for bilbranchen, men navnet vil de ikke ud med endnu, så det må blive en cliffhanger for nu.

Ny bestyrelse, nye kontorer, nye folk

På grund af den hastige vækst i virksomheden, har de også måtte tænke i noget omstrukturering, fortæller Mikael Moeslund. Derfor har de nu fået en bestyrelse, som blandt andre tæller serieiværksætteren Tine Thygesen. Hun har mange års erfaring som både iværksætter, konsulent og en af Europas top10-talere inden for entreprenørskab.

En anden stor profil, EASI’R har fået med ombord, er Lars Damsgaard Andersen, som har en lang karriere i toppen af  IT-branchen, samt en masse erfaring fra bilbranchen bag sig.

“At få adgang til den uvurderlige erfaring med skalering, det er det hele værd,” fortæller Mikael Moeslund.

Den nye bestyrelse har betydet en gennemgående omstrukturering af virksomheden og dens processer, så den nu passer til dens evigtvoksende størrelse i stedet for at være strømlinet til et lille startup.

“Når vi nu er vokset og stadig bliver flere, så har vi været nødt til at få nedsat nogle ensartede processer og handleplaner, så vi alle arbejder i den samme retning,” fortæller Mikael Moeslund.

Derfor har de nu også fået kontorer i Founders House på Bryggen i København for at være en del af det pulserende startupmiljø i Hovedstadsområdet. Men EASI’R holder dog også stadig fast i deres fødeby, Aarhus.

Folk ringer klokken fem om natten

At der har været godt gang i virksomheden, kan Mikael Moeslund godt bevidne. Han fortæller, at han dybest set har været tilgængelig alle døgnets 24 timer det sidste lange stykke tid.

Nu hvor de har gang i aftaler med virksomheder fra hele verden, er der en del tidsforskelle, der skal regnes med, når man planlægger et møde. Så han kan sagtens risikere, at telefonen ringer midt om natten på grund af arbejde.

Eksempelvis måtte han forleden gå fra sin søns fødselsdag for en stund, for at klare et telefonmøde med Australien. Eller da DRTV havde lagt en besked til ham, fordi at de gerne ville ham ind og tale på live-tv. Men han fik beskeden for sent. Fordi han var opslugt af arbejdet.

“Jeg elsker at være iværksætter, jeg elsker det simpelthen. Jeg springer ud af sengen klokken fem om morgenen, og så er jeg klar,” fortæller han med smil i stemmen.

Et hul i markedet

Ifølge Mikael Moeslund, så skyldes deres succes, at de virkelig har ramt et hul i markedet. Han mener, at købsoplevelsen- og processen i bilbranchen stort set er den samme som for 20 år siden. Men samfundet og kunderne bliver mere og mere digitaliserede. Derfor har de ramt noget af et sweet spot, som han siger.

Og det er også årsagen til, at de allerede nu kan satse globalt, siger Mikael Moeslund. Deres software kan nemlig være med til at bringe bilbranchen op på niveau med resten af samfundet.

Top