Feedsfloor: En social platform for virksomheder helt uden fnidder

feedsfloor

Feedsfloor er en ny social platform, hvor B2B-virksomheder og enkeltpersoner kan markedsføre sig og finde potentielle samarbejdspartnere og kunder. Målet er gennemsigtighed. Det skal være nemt for virksomhederne at gøre forretning.

Forestil dig et Linkedin for B2B-virksomheder. Nemt at finde og kontakte interessante virksomheder eller organisationer fra hele verden. Men uden alt det sociale fnidder i kommentarsporene på ethvert opslag. For som den danske stifter, Pernille Andersen, fortæller, så har mange andre platforme fokus på det sociale engagement fra brugerne, men B2B-virksomheder har oftest behov for at kunne komme hurtigt videre.

“Der er altså ikke tid til at sidde og bruge flere timer hver dag på at besvare eller reagere på forskellige kommentarer,” siger hun.

Feedsfloot har fokus på forretning

Feedsfloor er startet af tre iværksættere, en fra Danmark, en fra Sverige og en fra Australien. Målet var at udvikle en platform, der gjorde det nemmere for virksomheder verden over at finde og kontakte mulige kunder, agenter, forhandlere, distributører eller agenter. Fokus er her på at vækste virksomheder og eksport.

Stifterne syntes nemlig, at der manglede et forum for business to business. Linkedin er meget mere karriereminded, siger Pernille Andersen, og med fokus på det enkelte individ. Men hos Feedsfloor er det forretning, der er i fokus. Og selvom man ikke kan kommentere på hinandens opslag, så er der nemme muligheder for kontakt en-til-en. For det er det, B2B-virksomheder har brug for, siger Pernille Andersen. Det er en branche med fart over feltet.

De tre stiftere har hver især arbejdet i mange år inden for B2B-virksomheder og havde derfor et ret klart billede af, hvad de syntes at branchen manglede. Og da der ikke var nogen, der leverede løsningen, fandt de på at lave den selv.

Unik premium-version på vej til efteråret

På Feedsfloor kan man oprette en profil som virksomhed eller som enkeltperson. Alt indhold slået op i feedet kan ses af alle, men for at kontakte medlemmer eller slå indhold op, skal man være medlem. Det gør det muligt for udefrakommende at tilgå detaljer og information om virksomhederne, men uden at kunne blande sig i feedet.

Siden platformen lanceredes i 2014, er tingene gået hurtigt. Platformen understøtter 15 forskellige sprog og har allerede brugere fra mere end 100 lande verden over. Og så barsler startuppet med en ny feature, nemlig en premium-version. Hvad versionen går ud på eller kan tilbyde, vil de dog helst ikke ud med endnu.

Det er de nemlig blevet rådet til af en række topprofiler fra Silicon Valley, da de deltog i SCALEit i foråret. For det de laver er så unikt, fik de at vide, at startuppet skulle holde kortene tæt på kroppen, indtil de var klar til lancering. Så vi må væbne os med tålmodighed, indtil Feedsfloor er klar til at løfte sløret for den nye premium-version.

Men planen er at være klar til oktober, afslører Pernille Andersen.

 

Læs også

Top