Nykredit indgår samarbejde med aarhusiansk fintech-iværksætter

Lunar Way, Nykredit, fremtidens koncept

Danske Lunar Way kunne onsdag annoncere et nyt partnerskab med Nykredit, der ser den Aarhus-baserede startup som en stærk digital partner. Ifølge Lunar Way er en ren mobilbanking-løsning fremtidens koncept.

Lunar Way gik på kort tid fra en beta-version af deres mobile bankingløsning til at blive en kundekaprende konkurrent til de danske banker. De fik en 2. Plads til European FIntech Awards, og nu har de indgået et samarbejde med Nykredit, afslører de i en pressemeddelelse.

Læs også: Lunar Ways ambitiøse vækstmål: 85..000 nordiske kunder i år

Sammen vil de to virksomheder skabe et produkt designet til den næste generation af bankkunder, og Lunar Ways ambitiøse mål om 85.000 nordiske kunder i løbet af 2016 står derfor stadig som milepæl for virksomheden.

”Nykredits størresle og kompetencer samt ledelsens syn på fremtidens finansielle services var det bedste match for Lunar Way. Sammen er vi en stærk cocktail, og jeg er overbevist om, at vi kommer til at levere et stærkt produkt, der vil være attraktivt og relevant i en tid, hvor konkurrencesitutationen står til at forandre sig radikalt,” siger Ken Villum Klausen, direktør og stifter af Lunar Way i pressemeddelelsen.

Lunar Way er fremtidens koncept

Lunar Way er nemlig klar med fremtidens koncept, mener han, noget som også den 165 år gamle bankvirksomhed Nykredit kan se vigtigheden af. Lunar Way har nmelig brugt de sidste 12 måneder på at udvikle en ren mobilbanking-løsning. I pressemeddelelsen udtaler Morten Møller, direktør for Nykredits Digital og Marketing, ay de er glade for partnerskabet med Lunar Way, som de forventer bliver en central aktør på det mobile bankmarked for millennials. En generation, som nok aldrig kommer til at sætte fod i et bankfilial.

Læs også: Lunar Way: “Vi skal løfte oplevelsen af dagligdags banking”

”Med partnerskaber får Nykredit en stærk digital partner, som samtidig er ved at opbygge en tæt relation til den næste generation af bankkunder. For os er partnerskabet derfor et vigtigt bidrag til at skærpe Nykredits digitalisering yderligere og styrke vores udvikling af produkter digitalt,” siger Morten Møller.

Vil åbne op i fem europæiske lande og nå en kvart million brugere

Lunar Way forventer at gå i luften for alvor til september i kraft af partnerskabet med Nykredit, men appen kan allerede downloades i en beta-version. Tilbage i maj blev de første konti oprettet og de første Lunar Way-Mastercards sendt ud.

Tidligere havde Lunar Way et partnerskab med Københavns Andelskasse, hvor ens Lunar Way-konto egentlig blev oprettet. Men af flere hensyn valgte de to at skilles.

“Vi har været rigtig glade for samarbejdet med Københavns Andelskasse. De ville gerne opbygge en platform, som de ville kunne tilbyde til andre med baggrund i deres læring med os, og vi havde brug for et godt udgangspunkt til at komme igang med vores partnerbankmodel. Vi er sammen nået rigtig langt, men for at skalere vores forretning hos Lunar Way yderligere, har vi valgt at gå sammen med Nykredit,” siger Mark Dissing Bækgaard, Head og Marketing and Communications hos Lunar Way.

Nykredit og Lunar Way forventer at åbne op i fem europæiske lande med et mål om en brugerbase på mindst en kvart million inden for de næste to år. I forbindelse med partnerskabet har Nykredit investeret et mindre beløb i Lunar Way for en minoritetspost og bliver dermed partnerbank fra efteråret. I de lande, Lunar Way udvider til, vil de også alliere sig med en lokal partnerbank.

Skrevet af

Læs også

Top