Reshopper overhaler DBA og får nye investorer

Reshopper

Ny kapitalindsprøjtning fra erfarne investorer sætter ekstra fart på Reshopper, den populære app for børnefamilier, som nu overhaler DBA i børnekategorien. Samtidig bliver tidligere Airbnb Landechef sat i spidsen som CEO og får dermed det fulde ansvar for den internationale ekspansion.

Ny kapitalindsprøjtning skal sætte ekstra fart på hele Danmarks platform for køb og salg af børnetøj og -ting i lokalområdet. Reshopper har nemlig fået nogle erfarne investorer ind og har rokeret om i organisationen.

WhiteAway-stifter Esben Gadsbøll investerede første gang i oktober 2015 og er nu gået med i den nye runde sammen med fem nye business angels.

“Jeg ser et stort potentiale i Reshopper, og de kommende planer for både vækst og indtjening, så det var en nem beslutning for mig at investere igen”, fortæller en tilfreds investor og bestyrelsesformand Esben Gadsbøll.

Reshopper får kræfter fra Stylepit med

Derudover tiltræder tidligere administrerende direktør i Stylepit, Marc Jeilman som investor og bestyrelsesmedlem.

Marc Jeilman har investeret i Reshopper gennem sit investeringsselskab Oresund Capital, og han varsler nyheder på platformen.

“Ambitionerne er store med udsigt til at Reshopper udvider sin palette af services over for de mange tusinder af trofaste brugere. Jeg ville elske at fortælle med hvad, men det får brugerne først at se, når vi begynder at rulle nyhederne ud som perler på en snor om nogle måneder,” siger han.

Nye services på vej til brugerne

Og det er netop brugerne der er i centrum, understreger han. De har været med til at få Reshopper op på det niveau, hvor platformen på kort tid er nået.

“Det er en fantastik virksomhed. Intet mindre end det. Reshopper har en solid track-record med flere brugere og produkter end DBA inden for vores kernekategori, og det bliver superinteressant at vokse med dem,” siger Marc Jeilman.

Som de eneste på markedet har Reshopper nemlig supernegagerede brugere, fortæller han, og det var derfor ikke svært for ham at vælge Reshopper som en af hans nylige investeringer. Hvor mange penge, han har sat ind på dem, vil han dog ikke ud med.’

Læs også: AirBnb-chef skal føre Reshopper ud i verden 

“Det er en investering af flere. Men jeg kan afsløre, at der er flere store investorer på vej ind,” siger han.

Marc Jeilman vil med hele holdet og den nye direktør tage Reshopper op til næste niveau. Deres fokus vil stadig være på Danmark, men de har også flere udvidelser i udlandet på bordet.

“Jeg glæder mig til at samarbejde med et vinderhold i et selskab med et godt formål,” siger Marc Jeilman.

Reshopper gør klar til væksteventyr med ny CEO

Udover nye investorer har Reshopper også ændret i organisationen, så den nu er gearet til det næste niveau i virksomhedens liv.

“Da de fire foundere (Jonas Funk Johannessen, Anders Dahl Pape, Anders Munk og Nicolai D. Johannesen) og jeg i april hyrede den tidligere Airbnb Landechef, Aja Guldhammer, var det med det mål for øje, at hun på sigt skulle stå i spidsen for Reshopper som øverste chef,” fortæller bestyrelsesformand Esben Gadsbøll.

Efter tre måneder i virksomheden som COO bliver Aja Guldhammer indsat som CEO, hvor hun får det øverste ansvar for virksomheden og har ansvaret at få Reshopper succesfuldt ud over landets grænser. Derudover vil ledelsen bestå af co-founder Anders Munk i rollen som CTO og co-founder Nicolai D. Johannesen bliver COO.

“Vi glæder os til resten af året, hvor der er fuld fart på at sprede kendskabet til Reshopper i Danmark, Holland og Sverige samt at forbedre oplevelsen for vores brugere,” siger den nyudnævnte CEO, Aja Guldhammer.

Skrevet af

Læs også

Top