Sveriges største stadion teamer op med dansk fintech-startup

Shopbox

Friends Arena i Svergie har valgt den danske fintech-startup Shopbox til at levere kasseterminalerne til areanaen. CEO kalder samarbejdet en fremtidssikker løsning.

Arenaen har huset stjerner som Zlatan og Coldplay. Og da Coldplay spillede Friends Arena op til dans i juli drak de 56.000 gæster 11.953 liter øl over 27.871 ekspeditioner. Ekspeditioner som det danske fintech-startup Shopbox klarede hurtigere og enklere end hidtige løsninger.

Læs også: Shopbox indgår samarbejde for 2,2 millioner kroner

I foråret blev Shopbox nemlig implementeret i Friends Arena. Shopbox kan gennemføre 20 transaktioner i sekundet, hvilket er 25 procent flere end Friends Arenas hidtidige kassesystem kunne klare. Det givere kortere ventetid.

”Vi valgte Shopbox, fordi det er den mest fremtidssikre løsning. Vi tror på, at cloud-løsningen giver os bedre kundeservice, pålidelighed og fleksibilitet i forhold til at leve op til vores gæsters forventninger, ligesom vi hurtigere kan få folk igennem systemet,” siger Jens Petter Stenseth, CEO, Friends Arena, i en pressemeddelelse.

Har rejst 30 millioner i venturekapital

Shopbox er som Jens Petter Stenseth påpeger en cloudbaseret kasseløsning med et tablet-baseret kassesystem, som er enklere at bruge. Shopbox blev stiftet i 2011 af serieiværksætter Christian Zigler. Shopbox har modtaget 30 millioner kroner i venturekapital indtil videre.

Læs også: Shopbox rejser 15 millioner kroner og søger mod Stockholm

”Vores vision med Shopbox er først og fremmest at sikre en bedre kundeservice. Når kassesystemet fungerer brugervenligt og intuitivt, har personalet mere tid til at fokusere på kunden. Arena-verdenen er i rivende teknisk udvikling, og det er vigtigt for os at være en del af det,” siger Christian Zigler i en pressemeddelelse.

Skrevet af

Læs også

Top