Nyt europæisk tillidsmærke vil gøre ehandel mere trygt for forbrugeren

Billede1

Ecommerce Europe har kastet sig over at gøre det europæiske netbutikker mere trygge og gennemskuelige for forbrugerne. Med det nye emærke skal man kunne stole på, at man ikke uforvarende får smidt en masse penge efter illegal våbenhandel et sted i verden, eller at man rent faktisk får de ønskede Nike sko og ikke et par gamle brugte sokker tilsendt.

De danske forburgere bliver mere og mere vilde med ehandel. Men der er altid en snert af tvivl, når det siden er ny eller ukendt. Er det snyd? Får jeg en masse gebyrer oveni? Hvordan kan jeg være sikker på, at det er det rigtige produkt, jeg får, eller at jeg overhovedet får noget for mine penge?

I forvejen har vi herhjemme det danske emærke, som skal sikre os på de danske ebutikker. Men det gælder jo ikke alle steder. Derfor kan man nu glæde sig over, at Ecommerce Europe vil sikre vores nethandel yderligere. Ecommerce Europe er en international organisation, der varetager interesserne for mere end 25.000 salgs- og servicevirksomheder i Europa. De kalder sig selv for “den europæiske ehandels-sektors stemme”.

Det nye europæiske emærke gives kun ud til ebutikker, der i forvejen er blevet tildelt det nationale tillidsmærke, såsom vores danske emærke. Det gøres for at sikre, at butikkerne lever op til de nationale krav til ehandel.

“Nethandlen buldrer af sted både i Danmark og resten af Europa. Derfor er det rigtig vigtigt, at vi gør det nemt og overskueligt for forbrugerne at se, hvilke netbutikker de trygt kan handle i. Det hjælper det nye mærke med,” siger Jesper Arp-Hansen, adm. direktør i e-mærket, der sammen med FDIH administrerer The Ecommerce Europe Trustmark i Danmark.

Mulighed for øget indtjening til Danmark

Det nye emærke kan også vise sig at give øget handel på de danske ebutikker. Med mærket får de danske ebutikker nemlig bedre mulighed for at skabe tillid mellem dem og de udenlandske kunder, hvilket FDIH håber vil være med til at øge salget fra den danske ehandel.

Netop fordi, at butikkerne skal leve op til en række krav, både nationalt og internationalt. Som en bonus er der også mulighed for at kontakte et særligt servicecenter, hvis uheldet alligevel skule være ude. Alt sammen for at sikre forbrugeren.

“Mærket er en rigtig god nyhed, ikke kun til forbrugerne, men også til danske netbutikker. Når det bliver mere gennemskueligt og sikkert at handle på europæiske netbutikker, løfter det dansk nethandel, fordi der kommer flere europæiske kunder til, ” siger Niels Ralund, der er adm. direktør i FDIH.

Læs også

Top