Luksusshop tiltrækker millioninvestering: Vi har høje ambitioner for fremtiden

The 2nd Edit, luksus secondhand

The 2nd Edit vil tage kampen op om secondhand-mode med deres luksusplatform. De har allerede rejst et signifikant beløb og har store planer for fremtiden.

Det er luksusmærker som Chanel, Saint Laurent og Christian Louboutin, der præger secondhand-webshoppen, The 2nd Edit. Den et år gamle platform har allerede over 1.000 produkter og har tiltrukket over en million kroner i deres første seed runde. De regner med at rejse næste runde af kapital allerede inden udgangen af 2016.

”Vi har høje ambitioner for fremtiden; en af dem er at blive den førende spiller i Skandinavien. Det er klart, at med ekstra finansiering i ryggen står vi endnu stærkere i forhold til at realisere vores planer om at rykke ind på nye markeder,” siger Christian Scheel Tost, den ene af stifterne af The 2nd Edit.

Investeringen kommer fra tre business angels, og udover at have investorerne tilknyttet har webshoppen fået tilknyttet Tine Thygesen til sit advisory board for at udvikle brugeroplevelsen og skalere konceptet.

En concierge-service

Christian Scheel Tost startede platformen sammen med Christian Jönson for at gøre det nemmere for både køber og sælger at handle brugt tøj i den dyrere ende på nettet. Deres forretningsmodel skal bedst beskrives som en kommisionsmodel med en concierge-service.

Læs også: Closay lader dig låne drømmekjolen for en dag

Onlineshoppen tager sig nemlig af alt fra afhentning og beskrivelser til fotografering og håndtering af selve salget. Alle varerne gennemgår også en ægtheds- og kvalitetstest, da platformen går meget op i autencitet og kvalitet, og The 2nd Edit tager først kommission, når varen er solgt.

The 2nd Edit har klippe-klistret fra deleøkonomi-modellen

The 2nd Edit opstod som en af de mange deleøkonomiske startups, der brager frem i tiden. Christian Scheel Tost fortæller, at The 2nd Edit har taget det fra deleøkonomi-modellen, der fungerer og oversat det til en justeret model, der henvender sig til modemarkedet.

Læs også: Trendsales solgt for et trecifret millionbeløb

Christian Scheel Tost er ikke i tvivl om, at deleøkonomi også bliver en succes inden for modeverdenen. ”Vores vision er, at alle skal have råd til at købe en designertaske – så vi har taget konceptet til os. Hvorfor ikke føre det over på en model, der henvender sig til det store marked, der er indenfor fashion?”

Stor konkurrence på et fragmenteret marked

Men der er overordnet set mange startupvirksomheder på det marked. Closay, Trendsales, DBA og iblamalulu for at nævne et par stykker. Men markedet er stadig meget fragmenteret, og flere virksomheder har ikke formået at lave en brugeroplevelse, der virkelig forstår brugere, fortæller Anne Amdi Bastiansen, der laver kommunikation for The 2nd Edit.

Læs også: Reshopper overhaler DBA og får nye investorer

”Det er, hvad 2nd Edit har til formål at gøre. Med fokus på kundeoplevelsen både på køb- og salgsiden er det tanken at ændre måden, vi i dag køber og sælger secondhand tøj på,” siger hun og uddyber:

”Forbrugerne i dag vil have convenience, hvilket vi af alle kan mærke er utrolig efterspurgt. At vi kommer hjem til folk, henter deres ting, tager billeder, laver beskrivelser, samt kommunikerer med potentielle købere er en oplevelse alle vores kunder i dag er meget glade for.”

Skrevet af

Læs også

Top