Mofibo-partner bliver ny kommerciel direktør i Templafy

Templafy

Startuppet Templafy har fået ny kommerciel direktør. Der skal fokus på vækst og optimering.

Det er Rasmus Hedelund Jensen, der træder ind i rollen som kommerciel direktør i template-virksomheden. Han er tidligere kendt fra Danske spil og senest Mofibo, hvor han spillede en stor rolle i opbygningen af virksomheden. Nu skal han fokusere væksten hos Templafy.

Læs også: Danske Templafy rejser tocifret millionbeløb

Mange startups vækster og udvikler sig hele tiden. Det betyder nye eller anderledes udfordringer for de implicerede parter, og derfor ses det da også ofte, at folk skipper rundt mellem forskellige startups. Fordi de fleste er iværksættere af hjertet.

Samler salg og marketing i ledelsen

Tilfældet med Templafy og Rasmus Hedelund Jensen virker som et klassisk eksempel. Templafy er vokset voldsomt det sidste år eller to. I slutningen af 2015 kunne de eksempelvis fortælle om en tocifret millioninvestering. Investeringen kom fra de to danske venture fonde, SEED Capital og Sunstone, samt privatinvestorerne Jesper Theill Eriksen og Preben Damgaard, som også trådte ind i bestyrelsen.

Nu har de så valgt at optimere ved at samle salg og marketing i ledelsen.

“Vores ambition er at definere vores markedskategori, og det er derfor essentielt, at vi skalerer ekstremt effektivt. Derfor har vi besluttet at samle vores kommercielle aktiviteter – salg og marketing – til en ny funktion i vores ledergruppe,” siger Christian Lund, CEO hos Templafy i en pressemedelelse.

Strømlining hitter globalt

Templafy har ikke kun danske kunder. Deres software, der sikrer, at organisationer kan opretholde visuel og juridisk standardisering i skabeloner, dokumenter og præsentationer på tværs af platforme, er både brugbar og eftertragtet i hele den digitaliserede verden.

“Næsten alle virksomheder i verden anvender et eller flere Office-programmer til at producere forretningsdokumenter, præsentationer og e-mails. Meget få af dem har held med at strømline dokumenterne i forhold til virksomhedens standarder og derfor er vores marked enormt og går på tværs af segmenter, vertikaler og landegrænser, ” forklarer Christian Lund.

Drive er nøgleordet

Christian Lund mener, at Templafys succes bunder i det engagement og den fleksibilitet, de har lagt for dagen kombineret med en skarp analytisk og strategisk tilgang til salg og marketing.

Det kan de genkende i Rasmus Hedelund Jensen, fortæller han.

Heldigvis kan Rasmus Hedelund Jensen erklære sig enig og virker til at lægge vægt på de samme egenskaber, som Christian Lund fremhæver, nemlig engagement, motivation, mod og effektivitet.

“Efter mit første møde med teamet bag Templafy stod det klart for mig, at virksomheden er gennemsyret af brancheerfaring og et mod og en vilje til at se frem og tænke nyt. Det er den perfekte opskrift på succes, specielt hvis det kobles med en rigtig god eksekvering. Og eksekvering er netop noget af det, som jeg har fokus på,” udtaler Rasmus Hedelund Jensen.

Fra Mofibo over til den næste startup-komet

Mofibo blev for nylig solgt til svenske Storytel for et trecifret millionbeløb, så Rasmus Hedelund er glad for at kunne hoppe over på, hvad der godt kunne ligne den næste startup-komet, fortæller han.

“Templafy oplever i forvejen så flotte vækstrater, så det var også en helt unik mulighed for mig at blive en del af teamet og være en del af den næste store danske succes. Det er – kort sagt – svært at sige nej til,” siger Rasmus Hedelund Jensen, der startede op hos Templafy første september.

Læs også

Top