Arkiver

BusinessNyhederPlatform

Nyt startup tager kampen op om transportindustrien

Transportindsutrien

Flere startups kaster i tiden deres kærlighed på transportsektoren. En ny dansk platform rider med på bølgen og håber på, at revolutionere transportindustrien med deres on-demand levering til private- og erhvervskunder.

Har du en kasse med vin, som bare venter på at blive sendt til kunden? Måske skal du have opsamlet nogle møbler i den anden ende af byen. Eller have hjælp til flytning på hjemmefronten. Et ny dansk platform lover at kunne hjælpe med det hele. De vil nemlig sikre både privat- og erhvervskunder on-demand levering under sloganet: Hvad som helst, hvor som helst, når som helst.

Læs også: Transportplatformen Wuxus har mange jern i ilden

Det er den danske startup NemLevering, der nu går ind på markedet for transportindustrien. Et område, der har fået en del opmærksomhed den senere tid med den øgede fokus på deleøkonomi og grønne løsninger. Senest meldte startuppet Wuxus om stor interesse for deres transportplatform, der søger at bekæmpe de tomme kilometer, og på e-handels konferencen Deliver One i Luxembourg fik den franske last-mile virksomhed Urbantz mange interesserede besøg fra deltagerne.

NemLevering er ikke bange for konkurrencen

NewLevering er dog ikke bange for konkurrencen. De er opmærksomme på både Wuxus og Post Nord herhjemme og Uber Rush i udlandet.

”Den eksisterende transportbranche er meget velkomne til at samarbejde med os på vores platform, så vi ser de færreste som konkurrenter. Men vi er leveringsdygtige inden for al slags transport lige fra vinkasser, paller og containere til både og ekstra hjælp ved flytning. Derudover kan vi levere inden for minutter, så vi har nogle unikke fordele,” siger stifter og administrerende direktør, Anibal Damiao

Læs også: Space Invader indtager verden en pallefyldt lastbil ad gangen

Kort fortalt er NemLevering en platform med en tilhørende app, som chauffører og modtagere downloader gratis. Her får man præsenteret den forventede pris og opsamlingstidspunkt, som, hvis der er en ledig chauffør, kan være inden for få minutter, og brugeren kan altid følge sin pakke eller vare live.

Er netop lanceret med kigger allerede mod udlandet

NemLevering har netop lanceret i Danmark, i henholdsvis København, Aarhus, Odense og Aalborg, men har allerede planer om at udvide. Platformen har nemlig allerede fået tilkendegivelser fra 600 danske vognmænd, som gerne vil være en del af NemLevering, og i hele Europa er tallet oppe på over 3200 godkendte chauffører.

Læs også: Europæisk platform vil samle e-handel og e-logistik

”NemLevering.dk har store planer for platformen, som har sat sig som mål at være tilstede i de nordiske lande inden slutningen af 2016 og derefter vil gå efter resten af det europæiske marked. Det forventes at NemLevering kan ansætte i omegnen af 120 personer til det danske hovedkvarter og nå en omsætning på 37 millioner i årlig omsætning inden sommeren 2018,” siger Anibal Damiao i en pressemeddelelse.

Vil hjælpe op mod 80 iværksættere

Jobskabelsen ligger især i ansættelsen af nye kurerer og chauffører, og NemLevering forventer også at skulle hyre folk til produkt- og softwareudvikling, salg og marketing, fortæller Jonas Nielsen.

Udviklingen har de selv finansieret, og de håber på at hjælpe 50 til 80 iværksættere med at lancere transportrelaterede virksomheder ved for eksempel at indgå partnerskaber. Startuppet forventer et break even allerede inden for to måneder, selvom de maksimalt tager 15 procent af betalingen for deres service – faktisk helt ned til én procent, påpeger stifteren.

1 kommentar

  • Desværre er Anibal ikke helt den person han udgiver sig for. Han og Thomas (sælger for Cargo3((nemlevering)) booker en til mange kørsler, sender dumme bøder, og betaler ikke deres leverandører til tiden. Undersøger man Cargo3 IVS kan man også kun se minus i deres regnskab. Ideen er fin, men vælger man at starte sådan et firma, skal man holde sine aftaler med ens chauffører.

Skriv et svar