Dansk IT-virksomhed indgår gyldent samarbejde med IBM

Marketing, it-virksomhed

Det lille danske IT-firma Agillic har indgået en aftale med IT-giganten IBM. Aftalen kan øge Agillics omsætning med et trecifret millionbeløb, men Agillic kan også tilføre IBM noget nyt.

De kan begge noget, som den anden part mangler. Det er baggrunden for en ny samarbejdsaftale mellem den lille danske IT-virksomhed Agilic og IT-giganten IBM. Aftalen ventes at øge omsætningen hos de to softwarefirmaer med tilsammen mere end 100 millioner kroner i 2017, skriver Børsen torsdag.

De to virksomheder kom i dialog gennem en fælles dansk kunde, nemlig butikskæden Matas. Og samarbejdet har begge parter store forventninger til, da de byder ind med kompetencer, der kan styrke hinandens forretning.

En aftale, der potentielt kan øge omsætningen fem gange

Aftalen kredser om at målrette digitale reklamer og analysere dataen herfra. Og netop at analysere og levere software til det formål er IBMs styrke. Agillic er derimod gode til at få skudt indholdet af sted og ud til slutkunderne, siger Jesper Valentin Holm, administrerende direktør i Agillic til Børsen.

Han forventer, at aftalen vil resultere i en fire eller femdobling af virksomhedens årlige omsætning i 2017. Til gengæld forventer IBM, at ti procent af deres samlede omsætning inden for kundeanalyseløsninger vil blive genereret på baggrund af partnerskabet, udtaler direktøren for kundeanalyseafdelingen, Don India, til Børsen.

Aftalen omfatter desuden den finske IT-analysevirksomhed Houston Analytics, som er ekspert i at forudsige forbrugeradfærd og kundemønstre.

Skrevet af

Læs også

Top