Samlino under hård kritik: Undersøges for at bryde loven

Samlino_web

Samlino har på det seneste haft medvind med både investeringer og nyansættelser. Men portalen får nu hård kritik af brugere. Det har fået Forbrugerombudsmanden til at gå ind i sagen.

Sammenligningsplatformen Samlino har været på noget af et væksteventyr. I august fik de en trecifret millioninvestering og for nylig har de ansat ny CMO. Men startuppet er kommet under beskyldninger for at bryde loven ved at ringe brugerne op uden samtykke, skriver Finans.dk.

Læs også: Samlino ansætter ny CMO efter millioninvestering

Kritikken har fået Forbrugerrådet Tænk og Forbrugerombudsmanden til at gå ind i sagen. Og udfra klagerne kunne det godt tyde på, at Samlino ikke har indhentet ordentligt samtykke fra kunderne til at ringe dem op, lyder det herfra i Finans.

Uklare formuleringer

På Samlinos hjemmeside starter man ud med at opgive telefonnummer – faktisk før man starter ud med at sammeligne priser på forsikring, bank eller telefoni. For at gøre det, skal man nemlig acceptere Samlinos vilkår, og her mener flere kunder ikke at det fremgår tydeligt at det er lig med at give Samlino lov til at kontakte dem telefonisk.

Læs også: Kæmpe investeringsrunde: Dansk portal rejser trecifret millionbeløb

Kritikken er dog ikke gået hen over hovedet på Samlino, som valgte at rette ind efter klagerne og tydeliggøre at ved at acceptere vilkårene giver man lov til at Samlino ringer en op.

»Vi er ved at kigge alt igennem, så vi er sikre på, at vi som virksomhed agerer inden for lovens rammer. Vi har ingen interesse i at genere folk eller ringe dem op, hvis de ikke er interesseret,« siger Kristian Pitzner-Jørgensen til Finans.dk.

Skrevet af

Læs også

Top