Nordeas skifte til Mobilepay var et ønske fra brugerne

Mobilepay, Danske Bank, Nordea

Den store nordiske bank, Nordea, meldte tidligere torsdag ud, at de skrotter Swipp til fordel for Mobilepay, selvom banken var med i udvikligen af betalingsløsningen. Partnerskabet kommet efter ønske fra brugerne.

Danske Bank har åbnet op for andre banksamarbejder med deres betalingsløsning Mobilepay. Det har Nordea taget imod, dermed slutter samarbejdet med Swipp, som banken har været med i udviklingen af.

Det nye partnerskab kommer som svar på brugernes ønske, kan man læse i Finans.

“Ville jeg gerne have set, at Swipp havde vundet kapløbet? Ja, det ville jeg da. Men sådan blev det ikke. Det er kunderne, der bestemmer det,” siger Peter Lybecker, administrerende direktør i Nordea til Finans.dk.

Intet monopol til Mobilepay

I det øgede pres fra internationale løsninger gav det desuden bedst mening for Nordea at starte et samarbejde med Mobilepay op. Her forklarer direktøren, at en sameksistens mellem de to betalingsløsninger ikke længere var en mulighed, og at det giver bedst mening at samles om ét produkt og rulle det ud internationalt.

Læs også: Nordea skrotter Swipp og hopper over til Mobilepay

Det vil dog ikke ende ud i en monopol til Mobilepay forsikrer Peter Lybecker til Finans netop på grund af det hastigt ekspanderende internationale marked.

Dyre lærepenge

Mobilepay har fra start haft et forspring til Swipp, som i flere år har haltet bagefter på brugerbasen. Det har ifølge Lars Krull, bankekspert, kostet Nordea en formue.

Til TV 2 Business vurderer han, at der er lagt over 100 millioner kroner i projektet, og at det også har kostet bankerne et trecifret millionbeløb.

Skrevet af

Læs også

Top