EasyJet investerer i innovation inden for rejsebranchen

EasyJet, Traveltech
Credit: EasyJet

EasyJet kigger mod fremtiden og håber på at skabe sig et solidt forspring i en digitaliseret rejseindustri. Virksomheden vil investere i og accelerere nye produkter og services inden for TravelTech.

I en presset rejsebranche har EasyJet haft stor succes. Men Brexit og en valuta i frit fald har fået rejsetallene til at falde, hvilket skærper konkurrencen yderligere.

I den evige kamp om at skabe sig konkurrencemæssige fordele tager EasyJet nu et nyt skridt med sin første investering i teknologi-startup-økosystemet. Virksomheden har underskrevet en aftale med Founders Factory, som er en accelerator og inkubator, der finansieres gennem samarbejder med den private sektor. EasyJet bliver nu den sjette og sidste investor i en aftale til en værdi af et tocifret millionbeløb i kroner. Det skriver EasyJet i sit mediecenter.

EasyJet som accelerator

Aftalen mellem EasyJet og Founders Factory løber over fem år. Her vil EasyJet gennem sin ejerandel i Founders Factory skalere og investere i fem early stage startups samt co-starte to nye virksomheder hvert år.

Founders Factory bidrager med sit interne team af eksperter, der vil yde støtte og komme med råd til de deltagende startups.

”Samarbejdet med Founders Factory om at udforske mulighederne for avanceret TravelTech-services vil hjælpe os til fortsat at gøre det nemt og overkommeligt at rejse,” siger Carolyn McCall, CEO i EasyJet.

EasyJet har haft et år præget af stor uro. Oliepriserne er faldet, men Brexit, det skrantende britiske pund og geopolitiske udvikling har påvirket rejselysten.

Derfor ser EasyJet i sin seneste udsigt frem til et overskud, som falder fra 548 millioner pund i 2015 til mellem 490 og 495 millioner pund for 2016.

Selskabets aktie har da også taget et alvorligt dyk og er i skrivende stund nede med 50 procent for året.

Skrevet af

Læs også

Top