Kick-off til Erhvervsmentorprogram: De ti sidste matches skal laves

mentorprogram

Københavns Erhvervshus har kørt et erhvervsmentorprogram siden starten af året. Tyve iværksættere er allerede blevet matchet med erfarne mentorer, og nu skal de sidste ti matches findes.

Gennem de sidste par år er der kommet mere fokus på fordelene ved mentorprogrammer, og der er da også kommet mange forskellige programmer til. Københavns Erhvervshus’ Erhvervsmentorprogram er et af dem.

Erhvervsmentornetværket består af en række erhvervsfolk, som Københavns Kommune har udvalgt på baggrund af deres erfaring og kompetencer. Målet med mentorprogrammet er at hjælpe iværksætterne med at udvikle bæredygtige virksomheder.

Mentorer søges til matchmaking

Gennem året har Erhvervshuset holdt to events, hvor der med succes blev matchet spændende startups med relevante erhvervsmentorer. Nu står årets tredje event for døren, som løber af stablen den 21. november. Her skal årets sidste ti par matches.

Indtil videre er der blevet matchet 20 startups inden for alt mellem IT-teknologi, bæredygtig kaffe og sko til børn. Det vigtigste krav er, at man som startup har en interessant profil, er ambitiøse og viser muligheder for at vækste.

Men til et mentorprogram, skal der bruges mentorer. Derfor søger Erhvervshuset nu efter flere erfarne erhvervsledere, som har lyst og tid til at hjælpe et startup i udvikling.

Er du interesseret i at blive en del af Erhvervshusets mentorprogram, kan du finde ekstra information og ansøge inden den 10. november her.

Fra bæredygtig kaffe til online investering

Flere forskellige virksomheder har indtil nu nydt godt af mentorprogrammet. Der kan findes virksomheder inden for IT konsulent-arbejde, tøj og mode, film og video produktionsvirksomheder, online investering, mad og event-making.

Blandt de 20 startups, som er kommet med i mentorforløbet, kan nævnes Coffeeprint, som importerer gourmet-kaffe fra små kaffedyrkere i Etiopien, med fokus på kvalitet, bæredygtighed og socialt ansvar. Udover at importere kaffe til Danmark, er virksomheden også aktiv i lokalområdet. Coffeeprint tager del i lokalforankret udviklingsprojekter inden for uddannelse, civilsamfund og jobskabelse. Det handler om verdens bedste kaffe og om at efterlade et positivt print på de områder, man involverer sig i.

En anden er skobutikken Anton Elsker Sko på Østerbro, som specialiserer sig i børnesko med fokus på miljø, økologi og bæredygtighed. Og så går de meget op i, at skoene skal passe perfekt. Dårligt passende sko kan nemlig have en negativ effekt på børns motorik senere i livet. Derfor bliver der lagt stort fokus på at skabe et ordentligt match mellem skoen og barnefoden.

En tredje virksomhed er Denimhunters, en online platform, af jeanselskere, for jeanselskere. Men den henvender sig ikke kun til entusiaster, der godt kan lide denim. Det er en undervisningsplatform for professionelle denimforhandlere, der tilbyder viden om alt fra håndtering af personale, marketing og design.

Året lakker mod enden, men mentorprogrammet kører videre til 2019.

Læs også

Top