Asiatisk dating app breder sig og scorer ny millioninvestering

Paktor, Tinder, dating app

Den fire år gamle Tinder-lignende app har rejst et stort millionbeløb i en ny investeringsrunde. Pengene skal bruges til at skubbe startuppets grænser.  

Der er mange muligheder at vælge imellem, når man som single søger mod datingens digitale græsgange. Men de færreste har nok hørt om det singaporeanske startup Paktor, selvom den ligger i den danske app-store blandt de mange andre Tinderlignende apps.

Men den fire år gamle virksomhed har over 20 millioner brugere på verdensplan, dog mest etableret i Sydøstasien. Virksomheden har 110 ansatte og har i forvejen rejst 22 millioner dollars hvoraf de 10 millioner dollars fra en investeringsrunde i sommers, endnu ikke er blevet rørt.

Samtidig er Paktor for nylig begyndt at være profitabel og levere grønne tal på bundlinjen. Derfor har det asiatiske startup nu indhentet yderligere 32,5 millioner dollars, som skal udvide Paktors fokus til nye former for mobil underholdning. Det skriver Techcrunch.

Dating app ser social underholdning som fremtiden

Med den nye investering vil den singaporeanske virksomhed søge uden for sin profitable datingforretning. Her vil Paktor finde nye og kommende trends, som dating appen kan angribe. Her er interessen faldet på social entertainment.

Uden at sige meget om de fremtidige produkter udtaler Paktors direktør og medstifter Joseph Phua til Techcrunch, at de indledende planer indebærer en ny service, som er tæt forbundet med Paktors dating app. Han nævner dog samtidig, at det umiddelbart vil begrænse brugermassen til singler, da det næppe kan forsvares at bruge en dating app til social underholdning, hvis du er i et forhold. Derfor arbejdes der fortsat på de nærmere detaljer.

En ting er dog sikkert – det primære fokus vil fortsat ligge på dating-forretningen.

Skrevet af

Læs også

Top