Nyt koncept tager kampen op mod Just Eat

Take Away, TakeOut, Just Eat

Tvillingbrødrene Ulrich og Thomas Cort Hansen står bag konceptet Takeout, der skal udfordre Just Eat, som dominerer det danske take away-marked.

Det trækker endnu engang op til krig på det lukrative danske take away-marked. Her har Just Eat gennem en årrække formået at bibeholde sin position som markedsleder. Men nu træder endnu en udfordrer frem i lyset og lover priskrig. Det skriver Børsen.

Den nye udfordrer hedder Takeout, og bag konceptet står tvillingerne Ulrich og Thomas Cort Hansen.

“Vi vil arbejde sammen med restauranterne i stedet for at lukrere på dem. På den måde adskiller vores forretningsmodel sig væsentligt fra konkurrenterne i branchen, såsom Just-Eat, Hungry,” siger Thomas Cort Hansen til Børsen.

Aggressiv entré

Med det nye koncept vil de to brødre indledningsvis fokusere på at få så mange restauranter som muligt. Her er strategien at tilgodese restauranternes indtjening. Derfor vil Takeout tilbyde sine restauranter favorable priser sammenlignet med konkurrencen og derved starte en priskrig.

Læs også: OrderYoYo: Vokseværk uden ømme knogler

Helt konkret vil Takeout give restauranterne deres egen bestillingsplatform – både i form af hjemmeside og mobilapp. Samtidig vil Takeout gøre op med Just Eats kommissionsbaserede betalingsløsning. I stedet vil Takeout tilbyde restauranterne sin løsning for en fast månedlig abonnementspris.

Hos Just Eat ryster man endnu ikke i bukserne. Administrerende direktør Carsten Boldt siger til Børsen, at markedet i øjeblikket er i voldsom vækst, og han byder nye koncepter velkommen.

Læs også: Uber udfordrer Just Eat i egen baghave: Vil levere din takeaway

Det er da heller ikke første gang, at Just Eat udfordres på det danske marked. En lang række koncepter har gennem årene forsøgt at få bugt med Just Eat, der beskyldes for at være griske. Men ingen har endnu fundet opskriften, som kan detronisere kongen af dansk take away.

Skrevet af

Læs også

Top