Miinto lancerer nyt koncept: Shop lokalt online

MyMiinto, e-handel, Konrad Kierklo, Miinto

Skandinaviens største modeportal for fysisk tøjbutikker har skabt en omnichannel-strategi, som skal hjælpe landets tøjbutikker med individuelle webshops. Det skal hjælpe danske, fysiske butikker i den globale online konkurrence.

Vi bruger flere og flere penge online. Nethandlen er i stigning, og udviklingen ser ikke ud til at stoppe lige foreløbigt. Det er en gave for nogen, mens det for andre kan lægge ekstra pres på deres fysiske butikker og brands i den skov af konkurrenter, der findes, når man handler på nettet.

Læs også: Tidligere modeboss skal styrke væksten hos Miinto

Her vil modeportalen Miinto nu hjælper de danske butikker. Platformen har nemlig lanceret MyMiinto, et koncept, som tilbyder tøj- og modebutikker at oprette individuelle webshops. For ifølge Miinto melder de fysiske, danske butikker, at deres kunder gerne vil shoppe lokalt, men har svært ved at finde tøj fra butikkerne online.

”Nethandlen har fart på og det er derfor utroligt vigtigt, at vi formår at innovere og komme med konkrete løsninger, der kan supportere de danske butikker derude, så de er rustede til kampen om forbrugerne. Vi kan se, at fremtiden er en kombination af online og offline, og vi kan se, at online webshops driver offline salg og i høj grad også omvendt,” siger stifter Konrad Kierklo i en pressemeddelelse.

En overskuelig løsning for landets butikker

MyMiinto skal altså fungere som et tillæg til miinto.dk, hvor butikkerne kan have deres eget udtryk. Målet er, fortæller Konrad Kierklo, at Miinto på den måde blive en støtte og digital partner for butikkerne, som ikke skal starte fra bunden og ikke skal tænke pris, teknologik kunnen og manglende viden ind I at skabe en velfungerende webshop.

Læs også: Ny vidensplatform skal løfte den danske e-handelsscene

MyMiinto er en slags plug’n’play-løsning. Miinto skaber omsætningen, mens butikken selv driver handel og styrer ordrer. Løsningen er nemlig synkroniseret med Miinto.dk, og produkterne er derfor synlige på begge platforme. Det koster et opstartsgebyr og 500 kroner månedligt for drift.

Konceptet skal ud til alle landets butiksejere

Løsningen er udrullet i Danmark, Sverige, Norge og Holland, og 20 butikker har skabt deres eget site herigennem. Planen er at få konceptet ud til alle landets butiksejere, der ønsker at komme online, fortæller salgsdirektør i Miinto, Martin Flensborg.

Læs også: Europas største medieinvestor: Skalér internationalt, så snart du kan

”Vi har virkelig set frem til at kunne løfte sløret for MyMiinto herhjemme, for vi tror på, at denne løsning har et kæmpe potentiale for at hjælpe butikkerne derude og give dem en overskuelig og nem mulighed for at komme online,” siger han i pressemeddelelsen.

Luksusbutik har skabt onlineunivers

En af de virksomheder, der har benyttet løsningen er Happel fra Odense. En luksusbutik, der ønskede et æstetisk onlineunivers, der passede til den hyggelige fysiske butik.

“Vi har længe ønsket at hoppe med på onlinebølgen – både for at kunne tilbyde alternativet til vores lokale kunder men samtidig for at kunne åbne dørene for forbrugere landet over og det potentielle mersalg, det medfører. Det har været en overraskende nem og hurtig proces at få Happel online og vi glæder os til dette nye kapitel i butikkens historie,” fortæller Stephanie Seedorff, e-commerce manager i Happel.

Skrevet af

Læs også

Top