Aarhusiansk startup løfter sløret for ny storkunde

Toyota Tyskland, EASI'R, Kunderelationer, kommunikation, CRM

EASI’R kunne i sommer berette om fortsat vækst og et planlagt samarbejde med en af verdens største virksomheder inden for bilbranchen. Nu kan EASI’R endelig offentliggøre, hvem der nye stor kunde er.

Aarhusianske EASI’R kan endelig løfte sløret for den kunde, de længe har talt om samarbejde med, men endnu ikke har kunne offentliggøre. Det drejer sig om en af verdens største virksomheder inden for bilbranchen, nemlig Toyota Tyskland, som bliver storkunde med mere end 400 forhandlere og 250 servicepartnere.

Det skriver EASI’R i en pressemeddelelse.

EASI’R arbejder med CRM, Customer Relations Management, og har udviklet en algoritme, som kan hjælpe bilforhandlere med generel kundehåndtering i den digitale tidsalder.

Kunderne er mere digitale end industrien

Den aarhusianske startup er blevet valgt som partner til Toyota Tyskland til at skulle hjælpe importøren med at tilpasse forretningen til den øgede digitalisering af branchen. Kunderne er nemlig ofte mere digitale end industrien, og sælgerne mangler derfor ofte værktøjer til at kontakte og servicere kunderne, når de ikke er i bilhuset.

I august i år teasede EASI’R for det planlagte samarbejde, da et af af virksomhedens delmål for 2016 var at etablere sig på det europæiske marked. Noget, som faktisk blev opfyldt så hurtigt, at de tog hul på målene for 2017.

Læs også: EASI’R sprænger rammerne for egne mål: Er på 24/7

Ud over samarbejdet med Toyota Tyskland er også eBay Motors’ sælgerarbejdsplads Bilinfo integreret med EASI’R samt en større tysk importør og en østrigsk online bilsalgsplatform, skriver EASI’R i pressemeddelelsen.

EASI’R skal hjælpe med kommunikationen til kunderne

Hos Toyota Tyskland skal EASI’R især hjælpe med at forkorte reaktionstiden ved kundehenvendelser og -forespørgsler.

”Studier viser, at omtrent 60 procent af alle potentielle kunder forventer en reaktion fra sælgeren allerede inden for den samme dag. Hvorimod 30 procent er tilfredse med en reaktion den efterfølgende dag. 80 procent af alle potentielle kunder træffer deres købsbeslutning inden for maks. otte uger og mange endda inden for en endnu kortere periode. Dette tydeliggør vigtigheden af professionel og konsekvent vedligeholdelse af kommunikationen med kunden gennem hele købsfasen,” siger general manager Sevilay Gökkaya fra Toyota Tyskland i pressemeddelelsen.

EASI’R blev faktisk grundlagt som et tysk GmbH i 2002. I 2010 blev den aarhusianske afdeling så oprettet, og den er siden vokset til at bliver virksomhedens udviklingscentrum. EASI’R hjælper 2.600 bilforhandlere og 16.000 brugere i hele Europa med kunderelationer og CRM-processer.

Skrevet af

Læs også

Top