Arkiver

Content Ad SpaceE-handelSponsoreret indhold

Unik IT-virksomhed med forebyggende IT serviceaftaler og -løsninger

IT-problemer kan have mange konsekvenser. Det fører til frustrationer blandt medarbejderne, tager tid at løse og kan koste virksomhederne mange penge. Men en dansk IT-virksomhed mener at have fundet løsningen. Med deres unikke forretningsmodel og gennemførte IT løsninger og IT serviceaftaler arbejder de forebyggende frem for reaktionært.

Det kan være frustrerende at være på arbejde, når essentielle computerprogrammer og -funktioner ikke fungerer, som de skal. Det kan samtidig koste virksomheden mange penge, når deres IT-systemer ikke kører optimalt, eller hvis IT sikkerheden ikke er i top. Man kan tilmed miste vigtige dokumenter, hvis den automatiske backup svigter, og man risikerer, at potentielle kunder forlader firmaets hjemmeside, hvis hosting udbyderen ikke kan levere en tilstrækkelig hurtig hastighed. 

Ja, der er rigtig meget, der kan gå galt og gøre skade på virksomhederne. I tilfælde af tekniske problemer kan professionelle IT-virksomheder træde til og forsøge at rette op på kvalerne. Men hvorfor dog lade det nå så vidt, spørger en af Danmarks veletablerede IT-virksomheder? 

Det er danske XPConsult, der har skabt en enestående forretningsmodel inden for IT løsninger og IT serviceaftaler, som skal forhindre problemerne i overhovedet at opstå. Med et proaktivt IT-overvågningssystem kan virksomheden nemlig følge med i, forudse, udpege og agere, før hindringer i kundernes systemer får en negativ effekt. På den måde når de problemer, som ethvert firma af og til støder på med deres computersystemer, ikke at udvikle sig og gøre skade.

IT problemer koster 3.500 kr. om året pr. medarbejder

En undersøgelse lavet af analysebureauet Wilke A/S for Avisen.dk viser, at omtrent hver fjerde medarbejder bruger 15-30 minutter hver dag på at bøvle med computere og andre apparater, der ikke fungerer optimalt, eller som er gået i stykker. Omregner man det, svarer det til cirka 1½-2 fulde arbejdsuger pr. medarbejder om året. Det er tid, der kunne være brugt langt bedre. Man har i forbindelse med undersøgelsen estimeret, at brugte en medarbejder blot halvt så meget tid de tekniske problemer, kunne vedkommende producere for 13.500 kr. mere om året.

En af hovedårsagerne til den spildte arbejdstid er angiveligt, at virksomhederne benytter forældede software og hardware, og at de forskellige programmer og systemer ikke er integrerede godt nok eller slet ikke kommunikerer med hinanden.

Mette Lundberg, der er direktør for politik og kommunikation i IT-branchen, understreger i denne forbindelse, at investeringer i gode IT løsninger er nødvendige for virksomhederne, fordi det skaber effektivisering og vækst.

XPConsult kan tilbyde IT løsninger, så du kan fokusere på at fremme væksten

XPConsult arbejder på at gøre hverdagen nemmere for både store og små virksomheder, så kundernes ansatte kan fokusere på deres egentlige arbejdsopgaver frem for at bekymre sig om driften af deres IT systemer. De vil langt hellere fremme virksomhedernes vækst frem for at tjene penge på deres problemer, som de selv formulerer det. XPConsult tilbyder derfor skræddersyede, full service IT løsninger og IT serviceaftaler til erhvervslivet, som de selv konstant sørger for at holde opdateret. På den måde fungerer XPConsult som en samarbejdspartner for virksomheder, og de tager rollen som en ekstern IT-afdeling. Sloganet ”We Make IT Work” er derfor ganske beskrivende for deres position i samarbejdet.

XPConsults IT serviceaftaler indeholder blandt andet Assest Management – altså håndtering af softwarelicenser, hardwaregarantier og andre abonnementer – samt patching med de nyeste sikkerhedsopdateringer, rådgivning, support med mere.

En IT løsning fra XPConsult indebærer en professionelt hosting- og cloudserver med SE Cloud Factory, sikre backup løsninger, produkter der fremmer din it-sikkerhed såsom firewall, antivirus, spamfiltre og så videre, et stabilt netværk, funktionelt software og meget mere.

Og i stedet for at betale en IT-virksomhed for at komme og løse dine problemer, betaler du altså derimod for, at problemerne aldrig opstår. Det er en ny og unik forretningsmodel på området.

Skriv et svar