Arkiver

NyhederSoftware

Sikkerhedsstartup booster væksten med nyt partnerskab

Antivirus, Martin Larsen, Waoo, Chili Security

Det danske sikkerhedsstartup Chili Security har indgået et partnerskab med Danmarks tredjestørste internetleverandør, Waoo. Startuppet forventer nu en tredobling af omsætningen i 2017.

Identitetstyverier, hackerangreb og lumske vira er noget, der har fået sikkerhed på dagsordenen. I et nyt partnerskab har Danmarks tredjestørste internetleverandør teamet op med startuppet Chili Security, som leverer antivirus- og antihackingprogrammer til private og virksomheder, for at lægge sikkerhedspakker ind i samtlige nye fiberbredbånds-produkter.

Læs også: Sådan beskytter du dig selv og dit firma mod hacking

Med partneraftalen med Waoo forventer Chili Security for alvor at etablere sig på markedet for antivirusprodukter. Waoo har nemlig flere hundredetusindvis af kunder, og den Odensebaserede startup forventer at kunne tredoble omsætningen i 2017.

”Allerede inden for de første par måneder kan vi se, at vi får rigtig mange kunder via aftalen med Waoo. Det sker i takt med, at kunderne skifter til de nye fiberpakker. Forventningen er, at størstedelen af Waoos kunder på et tidspunkt over på de nye fiberpaker, og derfor forventer vi næsten en tredobling af omsætningen i 2017,” siger administrerende direktør i Chili Security Martin Larsen i en pressemeddelelse.

Ekspansion fra foråret 2017

Martin Larsen etablerede Chili Security i 2014 og beskæftiger i dag 15 medarbejdere på hovedkontoret i Odense og 35 i udlandet. Ud over antivirus- og sikkerhedspakker tilbyder virksomheden også PC-support til virksomheder og private.

”Vi har stort set oplevet vækst fra første dag, vi gik i luften. Timingen har været god, fordi trusselsbilledet mod Skandinavien hele tiden vokser. Samtidig har vi bevidst valgt at satse benhårdt på at levere en markant bedre support end markedet generelt, og det har vist sig at være den helt rigtige strategi,” siger Martin Larsen i pressemeddelelsen.

Nu håber startuppet på at kunne ekspandere ud af det danske marked og på sigt nå Norge og derefter Sverige allerede fra foråret 2017.

”Vi starter nu op i Norge og Sverige, som er de lande, der ligner Danmark mest. Og går det nogenlunde som forventet, så vil jeg helt klart mene, at vi kommer ud med et endnu bedre resultat,” siger Martin Larsen.

 

Skriv et svar