Tech-startup scorer investorhattrick med ny angel investor

Influencer marketing

Det danske tech-startup Woomio har tidligere fået investering fra Christian Stadil og Klaus Nyengaard. Nu kommer en tredje investor til i form af Ditlev Bredahl, som tidligere har investeret i Just-Eat, Zetland og PlatoScience.

De vil gøre influencer marketing til en datadreven disciplin. De leverer data til at forudsige og måle effekten af kampagner med online influencers, og det har tidligere sikret dem store investeringer fra Hummel-bossen Christian Stadil og business angel Klaus Nyengaard.

Læs også: Stadil og Nyengaard investerer i Woomio

Nu har tech-startuppet Woomio fået en tredje investor med, nemlig Ditlev Bredahl, som tidligere har investeret i blandt andet Just-Eat, Zetland og PlatoScience.

En aktiv investor med forstand på forretningsmodeller

Startuppet kan fremvise månedlige vækstrater på mere end 20 procent på alle KPI’er, og efterspørgslen på Woomios produkt er stigende, skriver virksomheden. Men stigende efterspørgsel betyder også større behov for funding til skalering, og i foråret satte Woomie ind på at finde en tredje investor.

Matchet blev fundet i Ditlev Bredahl. Han er selv aktiv stifter og direktør i softwarevirksomheden OnApp. Ditlev Bredahl involverer sig i de virksomheder, han investerer i, og Woomio beskriver det som at komme med i en lukket klub af få udvalgte, der får adgang til investorerens viden og erfaring inden for SaaS-startups.

Især Ditlev Bredahls know how inden for SaaS-forretningsmodeller gjorde ham til et perfekt match for Woomio. Ditlev Bredahl er nu trådt ind i bestyrelsen, og sammen med Woomio-teamet arbejder de nu på at udvikle platformen mod målet at blive det førende, datadrevne IRM-system.

Influencer marketing: Hot, men svært

Woomio er stiftet i 2013 af blandt andre CEO Zeth Edwardsen. Startuppet kom ud af acceleratorprogrammet Startupbootcamp Mobile, og  er en SaaS-platform, som leverer data til at forudsige og måle effekten af investeringer i influencer marketing på sociale medier og blogs.

For at gøre dette bruger Woomio algoritmer, som kan regne ud, hvornår en virksomhed skal samarbejde med online influencers, for at opnå størst mulig reach inden for de vigtigste demografiske målgrupper.

Influencer marketing er blevet et mere populært emne blandt marketingfolk, og alene i 2016 steg søgeordet med næsten 500 procent på Google. Dog finder op til 75 procent af alle marketingfolk det svært at identificere de rette influencers til samarbejde.

Woomios mission er derfor at hjælpe virksomheder med at skabe høj værdi ved at forbinde dem med digitale content creators og give virksomhederne den essentielle data for at kunne analysere på samarbejdet og skabe større gennemsigtighed.

Skrevet af

Læs også

Top