Kundeloyalitet skal ikke sikres med plastikkort

MyLoyal, loyalitetsprogrammer, loyalitets kort

Der skal gøres noget ved de mange plastikkort, som man kan komme til at rende rundt med, når der skal handles med rabat. Det er forældet, mener en CBS-studerende, som nu har startet egen abonnementstjeneste til små og mindre virksomheders loyalitetsprogrammer.

Hvor mange plastikkort render du egentlig rundt med i din pung? Det er garanteret mange. Alle butikker har en eller anden form for loyalitetsprogram, og til det får man udstukket et kreditkortlignende kort. Et i mængden. Som man aldrig har med, når man faktisk skal bruge det.

Læs også: Fem gode råd fra guru Paavo Beckman

Det samme skete for den nu 20-årige Peter Bodskov, da han stod på en café i sommeren 2015 og blev spurgt, om han havde sit rabatkort med. Sådan et havde han slet ikke, og det tændte et eller andet i hans hoved fortæller han i Børsen.

”Jeg tænkte: Det er bare for åndssvagt det her. Og så undersøgte jeg, om der var nogen, der havde lavet en app, og det var der faktisk ikke. Jo, de store har en. Men der var ikke noget for de små butikker, som måske ikke har råd til at få lavet deres egen,” forklarer Peter Bodskov til Børsen.

Det blev starten på MyLoyal, en app som giver små og mindre virksomheder mulighed for at tegne et af to abonnementer, som de kan tilbyde deres kunder tilbud.

Kunderne er trætte af pap og plastik

I sin blog på MyLoyal.dk skriver Peter Bodskov, at det er en kæmpe fejl, når virksomheder overvejer at bruge plastikkort og stempelkort, og allerede der er man bagefter konkurrenterne. Det virker nemlig billigt, og kunderne er trætte af at slæbe rundt på de mange stykker plastik – det giver simpelthen ikke mening for kunden, som det måske gør for forretningen.

Med appen skal butikkerne betale fra 99 kroner om måneden og kan selv vælge mellem forskellige rabatter som online stempelkort eller pointsystemer.

Udvidede til Tyrkiet

Peter Bodskov blev inspireret af britiske Loyalzoo, og uden at vide hvad det ville koste ham at udvikle, gik han i gang på siden af studiet på CBS. Gennem sit netværk fik han samlet både udvikling, kapital og en business angel til sit projekt og i marts 2016 fik han de første rigtige kunder, skriver Børsen.

Læs også: Online sportsmarkedsplads: Loyale brugere betyder meget for dit brand

I dag har MyLoyal cirka 40 kunder i Danmark og i oktober skalerede Peter Bodskov forretningen til Tyrkiet. Her fokuserer de på Istanbul, og på den første dag fik de fem kunder ombord, skrev Peter Bodskov i efteråret på MyLoyals blog. I dag har de næsten ligeså mange som i Danmark og arbejdet fortsat på volumen, så de kan skalere til flere lande.

Skrevet af

Læs også

en kommentar;

  1. adirindi340@gmail.com'appvn said:

    I am truly delighted to glance at this blog posts which includes plenty
    of valuable information, thanks for providing such information.

Top