Spilstartup belønner den bedste spiller: Der kan kun være én vinder

Skill Games

Hos aalborgensiske Skill Games Aps bliver spillerne belønnet for deres evner. Gennem en abonnementstjeneste kan alle spille med – men kun den bedste vinder.

Spilbranchen er under udvikling. Online games, e-sport og mobilspil er blevet en integreret del af det danske erhvervsliv, og i Aalborg findes der flere unge virksomheder, hvis daglige virke drejer sig om online spillene. En af dem er Skill Games Aps, hvor spillernes evner bliver oversat til virtuelle mønter, som kan bruges i en fysisk shop.

Og skal man tjene penge, så er spil et attraktivt område. Mobilspil hiver over 290 milliarder kroner ind årligt ifølge en markedsundersøgelse fra analysehuset Superdata. Hele spilmarkedet omsætter for 41 milliarder dollar, svarende til knap 650 milliarder kroner, hvoraf de 135 milliarder er genereret af online spil, skriver Venturebeat.

Det nye dyr hos Internet Zoo er inspireret af tidligere succeser

Skill Games er ejet af Internet Zoo, og bag konceptet står de to nordjyske herrer, Kim Sloth Bengtsen og Jacob Mogensen. Kim Sloth Bengtsen har i mange år været tilknyttet Lotto24 og Datemig.dk, og Jacob Mogensen har ejet flere online firmaer, hvoraf mange nok i skoletiden har siddet på gratis-ting.dk.

Læs også: Verdensomspændende tendens: Mobilspil omsætter for milliarder

Skill Games skal nu være deres nye flagskib, som udelukkende fokuserer på casual gaming, hvor gode spilevner giver afkast i virtuelle mønter, de såkaldte coins, som kan bruges i den online butik, fortæller direktør Kim Sloth Bengtsen.

”Konceptet har været på tegnebrættet i lidt over fem år, da tidligere succes inden for lignende brancher har givet os både know how og kapital til at satse på noget, det er mere unikt og efterspurgt. Spil, som er tilpasset enhver enhed, som du sidder ved, det værende sig smartphone, tablet eller computer, er eneste vej frem på så innovativt et marked som online gaming,” fortæller han.

Spil på abonnement

Konceptet er simpelt. Betal et månedligt abonnement og spil uanede spil hver dag med chancen for at vinde coins, som kan oversættes til varer i shoppen; parfume, en Playstation eller sågar udbetalingen til et hus, lover startuppet, som har eget fjernlager i Glostrup. Varelageret er den største udgift, men over en kort periode vil det have tjent sig selv ind ved hjælp af brugerbetaling, siger Kim Sloth Bengtsen. Skill Games tager ni euro for 30 dages medlemskab.

”Kun den bedste kan vinde hver “runde”. Det vil sige, at hvis 100 spillere spiller den givne dag, så kan der altid kun være én vinder – men derfor findes der også nemt over 100 spil, så vi får så mange vindere som muligt. Gevinsten kan således være X-antal mønter, som kan bruges i shoppen til at købe en vare, mens alle de resterende spillere i teorien har sponsoreret dennes gevinst. Jo flere spillere, desto større omsætning og derfor flere og bedre varer i shoppen så at sige – alt har som bekendt en opstarts-periode. Gamification er også en stor del af platformen, hvilket gerne skulle give alle spillere, følelsen af at vinde hele tiden!”

Base i Aalborg, men marked syd for Danmark

Jacob Mogensen og Kim Sloth Bengtsen har over årene lanceret en del virksomheder på kryds og tværs af markeder. Med 17 års erfaring i spilbranchen forventer både ejere og direktion at ramme en minimumsomsætning på 150.000 kroner den første måned. Skill Games har til huse i Aalborg, men de satser faktisk ikke på hjemmemarkedet som det første. De satser på Frankrig.

”Flere af vores nuværende virksomheder har stor succes i Frankrig, inden for gambling og dating, hvor vi har været at finde siden slut 2010. Eksempelvis findes Lotte24 også i Frankrig og har haft god succes med at tilbyde gratis lotto med mulighed for abonnementsopgradering til et større kartotek af alternative spil, som ligger tættere op af disse nye koncepter. Crossover til casual gaming har således været undervejs i nogen tid for vores organisation,” siger Kim Sloth Bengtsen og tilføjer:

”Med denne know how har vi satset på Skill Games som produkt, parret med vores signatur in-house shop og coin system, hvilket vi mener, er en sikker vej til succes. I Frankrig såvel som i Danmark.”

Åbner op i Danmark til sommer

ZombieZalad går i luften med spil som Pop Pop og Zombie Football League i Frankrig den 1. februar og har allerede kommende lanceringer i støbeskeen i løbet af 2017, hvor Tyskland, England og Danmark er mål for startuppet, som regner med lancering i hjemlandet til juli.

Skill Games

Skrevet af

Læs også

Top