Derfor er internethandel meget nemmere

Stort set alle danskere gør det. Vi handler på livet løs, svinger kreditkortet efter behov, og vi følger gerne de trends, som der nu engang måtte være moderne for tiden. Og vi gør det stadig i stigende grad online. Men hvordan kan det være, at internethandel er så pokkers populært?

Naturligvis er det nemt, men kan det virkelig passe, at vi er tilpas dovne til at lade individuel betjening, smil og god vejledning blive skiftet ud med hurtige handler hjemme fra stuen?

Åbenbart. For internethandel har aldrig været større. Derfor kigger vi her på et par faktorer indenfor nethandel, som gør, at vi foretrækker det frem for at skulle ned i byen.

Større udvalg og billige priser

To af de klare fordele ved online handel er, at udvalget typisk er større og lettere tilgængeligt, og så er webshops ofte konkurrencedygtige med lavere priser end butikkerne. Et perfekt eksempel på dette er helsekost-butikker, som også findes online. Eksempelvis som Natur & Helse – se webshoppen her.

Ved at handle helsekost online er der mulighed for et langt større udvalg. Overskuelige kategorier, gode produktbeskrivelser og friheden for at skulle stå og skimme hylder nede i butikken vinder altså. Webshops gør det således både nemmere og mere behageligt, men også hurtigere at finde frem til det helt rette vare. Du slipper desuden også for at gå forgæves, blot for at høre om en fysisk butik har den vare, du gerne vil have. Ved onlinehandel kan du gøre det under tæppet i sofaen.

Udover udvalget er priserne også ofte ganske lave. Igen, med helsekostbutikken som eksempel ser vi, hvordan dyre produkter falder i pris, når man finder dem online.

Hurtig levering og komfortabel shopping

De skilter alle sammen med det. Hurtig levering på 1-2 hverdage, men mange har 3-5 hverdage. Lynhurtig levering er efterhånden blevet ganske normalt, så længe du er villig til at afhente på det nærmeste posthus, pakkeboks eller i kiosken på hjørnet.

Med andre ord slipper du med internethandel for at skulle vade rundt i forskellige butikker for at finde netop det produkt, du ønsker. Det hele foregår på skærmen, som kan tages med både i sengen, i sofaen eller hvor nu du kunne tænke dig at handle fra.

Bedre kundeservice

En af årsagerne til, at vi handler mere og mere på nettet, er altså, at det er blevet væsentligt nemmere. Men butikkerne er nu også blevet bedre til at vejlede hver enkelt besøgende. Efterhånden har alle hurtige mailbesvarelser og grundige beskrivelser af produkterne samt vurderinger fra tidligere kunder. Alt dette gør, at oplevelsen ved at købe bliver opfattet som mere sikker.

Samtidig har de bedste webshops også telefonsupport, så man kan fange en medarbejder, mens man browser rundt mellem varerne. På den måde er den normale ekspedient nærmest erstattet af en tilsvarende – bare online i stedet for i den fysiske butik.

Skrevet af

Læs også

Top