Madspilds-app får millioninvestering

YourLocal, Madspild

Appen YourLocal har hentet en millioninvestering fra blandt andet medstifteren af GoMore. Nu skal appen ud til flere danskere. 

Lækre skumfiduser, vegansk, revet ost, gule beder og mandagskage toner frem på skærmen. Det er bare nogle af de tilbud, der er i mit nærområde sådan en mandag eftermiddag i februar. Det er i appen YourLocal, hvor man kan følge butikker og supermarkeder og se, når varer tæt på udløbsdatoen, bliver sat på tilbud. Det er både smart for kunder og butikker, og YourLocal har netop fået en millioninvestering for den idé.

Tre millioner kroner har blandt andre Lasse Gejl, medstifter af GoMore, tidligere direktør i 7-Eleven Christian Hoff og tidligere administrerende direktør og medstifter af PP Capital Peter Sandberg givet til kampen mod madspild, skriver Børsen.

Læs også: Yourlocal: Nyt samarbejde skal skærpe kampen mod madspild

Brugervenlighed har givet pote

En del af appens succes tilskynder medstifter og direktør for YourLocal, Kasper Kastoft Nielsen, til brugervenligheden af appen – både for kunder og for butikker. I 2015 vandt YourLocal pitchkonkurrencen Seed Discovery Day og hovedpræminen på 500.000 kroner, og sidste sommer udvidede appen så fra mindre butikker til også at omfatte supermarkeder.

“Supermarkederne repræsenterer en oplagt mulighed for at minimere madspild i Danmark, og vi synes, det er værd at bemærke at Coop/Dagrofa nu går helt forrest i kampen mod madspild,” sagde Kasper Kastoft Nielsen til Trendsonline dengang, og løftede sløret for, at appen også åbnede op for samarbejder med Irma, Superbrugsen, Meny og Rema 1000.

Læs også: YourLocal pitchede sig til en halv million

Med den nye kapital i ryggen vil YourLocal nu endnu længere ud. I dag kan borgere i Aarhus, København og Aalborg bruge appen, men om ikke længe vil flere byers indbyggere få de lokale butikkers tilbud lige ned i lommen.

“Et blæret værktøj”

For butikkerne er appen også værd at bruge tid på. Her når de lokale forretningsdrivende og supermarkederne nemlig bredere ud end gennem deres egne sociale kanaler, skriver Børsen. Flere følger nemlig deres favorit indkøbssteder gennem appen end på eksempelvis Facebook.

“Det er da lidt blæret at kunne sige, at man har nogle klare værktøjer i forhold til at arbejde mod madspild,” siger Stephan Selvig Jensen, butikschef i Irma Industriens Hus, til Børsen.

Skrevet af

Læs også

Top