Danske the Cloakroom og tyske Modomoto har rejst 45 millioner kroner

tysk

The Cloakroom, en online, personal shopper-tjeneste til mænd, har nydt stor succes og får nu en stærk kapitalinsprøjtning fra tysk investor. Fundingen betyder både, at the Cloakroom kan vokse, men også at iværksætterne bag kan komme videre med nye projekter.

Via the Cloakroom får du kontakt til en personlig shopper, som på baggrund af denne relation udvælger en række outfits, som sendes til dig. Herefter udvælger du de outfits, du ønsker at beholde og sender resten retur.

Sådan lyder konceptet bag the Cloakroom, der er stiftet af danskerne Kasper Brandi Petersen og Asbjørn Jørgensen og blev lanceret i 2013 med opstart i Holland. Idéen fik tidligt en rækker mindre investeringer, og sidste år blev the Cloakroom opkøbt af den tyske tøjtjeneste Modomoto.

Læs også: Tysk tøjtjeneste opkøber danske the Cloakroom

Og nu har endnu en tysker fået øjnene op for the Cloakroom. Den online fashion virksomhed Curated Shopping Group, der driver Modomoto og the Cloakroom, har rejst sin første finansiering på 6 millioner euro, svarende til knap 45 millioner kroner fra tyske Auden AG.

cloak2

The Cloakroom’s team i Berlin er internationalt og består både af danskere, svenskere og hollændere.

Stifter kan nu lave exit med god samvittighed

“For os er kurateret shopping en af de mest spændende e-handel-markeder nogensinde, da den har multi-milliard potentiale på grund af høj kundeloyalitet samt et godt salg,” siger Christofer Radic, der administrerende direktør for Auden AG til tech.eu.

Kasper Brandi Petersen er også meget tilfreds med det tyske salg, der vil give the Cloakroom mulighed for at være en endnu bedre tjeneste for sine brugere. Desuden betyder den også, at han kan stoppe i virksomheden med god samvittighed.

“Fundingrunden betyder, at jeg selv og min Cloakroom-cofounder kan exit’e og dedikere os 100 procent til vores nye startups,” siger han til Trendsonline.

Læs også: The Cloakroom elsker den danske arbejdskultur

Han er allerede igang med en ny startupvirksomhed. Det er startuppet Labfresh, der har kombineret bomuld og nanoteknologi og udviklet en plet-, lugt,- og krølfri skjorte- og slipsekollektion.

Kasper Brandi Petersen lader til at være en fyr, der har sans for iværksætteri, for sidste måned kunne vi fortælle, at Labfresh, på under ét døgn nåede de deres mål om 15.000 euro på Kickstarter, og pengene ruller fortsat ind.

Petersen: Smut ikke før du har fremtidssikret din virksomhed

Det sker ofte, at iværksættere som Kasper Brandi Petersen smutter fra en virksomhed, når de har fået den til at køre. Han forklarer, at det er meget forskellige evner, man skal have, når man starter en virksomhed op sammenlignet med at drive og lede en virksomhed med 250 mennesker. Her føler han sig stærkest som iværksætter.

Læs også: Nano-startup hitter på Kickstarter: Vil bekæmpe brug og smid væk-kulturen

Men Kasper Brandi Petersen ser en tendens til, at iværksættere forlader deres startup, næsten inden hjulene kører rundt, og det mener han er forkert.

“Det duer ikke at smutte, før du har fremtidssikret din virksomhed. Jeg ville ikke have haft det godt med at forlade the Cloakroom, som jeg har svedt og blødt for, hvis jeg ikke vidste, at virksomheden kunne fungere og løbe rundt,” siger Kasper Brandi Petersen.

Skrevet af

Læs også

Top