Atypiske nicher kan udnytte E-handlens muligheder

Virksomheder, som traditionelt ikke forbindes med E-handel, er i høj grad blandt nogle af dem, som kan få rigtig meget ud af at gøre brug af muligheden for at tage nettet i brug som et effektiv salgsapparat. En af de virksomheder, som blandt andet har bevist netop dette, er virksomheden, DK-Tec.

DK-Tec har en webshop, som forhandler et lidt mere atypisk sortiment af produkter end det, som de fleste vil forbinde med en webshop. Her forhandles nemlig niche-prægede produkter indenfor landbrug – eksempelvis produkter som slagleklippere, brakpudsere og stennedlægningsfræsere.

Selvom webshoppens produktsortiment adskiller sig væsentligt fra mange øvrige danske webshops udvalg, har virksomheden haft god succes med at tage internettet i brug som en effektiv salgskanal. Hidtil har det primære salg nemlig foregået via virksomhedens store showroom, hvor kunder har mulighed for at se de mange produkter samt få kompetent rådgivning omkring valg af produkter.

En ekstra salgskanal

Martin Kjær Petersen, som via sit webbureau, Useweb, hjælper DK-Tec med deres markedsføring på nettet, fortæller følgende: ”Traditionelt set forbinder de færreste webshops med noget, hvor der bliver solgt så store produkter som landbrugsmaskiner samt tilbehør. Ikke desto mindre er der dog en pæn efterspørgsel på disse ting – også på nettet – og det har vi valgt at udnytte som en del af markedsføringsarbejdet for DK-Tec”, siger Martin Kjær Petersen.

”Der ligger en god synergi i, at DK-Tec både har et fysisk showroom samtidig med, at kunder over hele landet samtidig også har mulighed for at foretage deres køb online nemt og bekvemt”, siger Martin Kjær Petersen.

Det samme bekræftes også af det århusianske webbureau, Apparat, som ligeledes også beskæftiger sig med at hjælpe virksomheder med grafisk design samt online marketing. Lars Steen, som er manden bag det århusianske bureau, Apparat, er nemlig også en af de virksomheder, som har hjulpet flere danske virksomheder, som traditionelt set har haft deres primære omsætning i ”den fysiske verden” – men som samtidig har haft et ønske om at tage nettet i brug til at få skabt en øget omsætning.

Skrevet af

Top