3 tips til dine online markedsføringskampagner

markedsføringskampagner

Hvor traditionel markedsføring i form af tv-kampagner og trykte reklamer i mange år var det helt store, har skiftet til online markedsføring været længe undervejs. I dag er dagen kommet, hvor der bliver brugt mindst ligeså mange markedsføringskroner online som i den analoge verden.

For at være konkurrencedygtig er det bare om at følge med i din annoncering. Det handler ikke længere ikke bare om at være til stede online med sine kampagner, men skal også være til stede på den rigtige måde og hele tiden have fingeren på pulsen. Vi guider dig med tre tips.

Facebook er til alle

Det er stort set lige meget, hvad du laver af produkter eller ydelser, så skal du stadig være til stede på Facebook. Facebook har eksisteret længe, men det er først indenfor de seneste par år, at det rigtigt er boomet med annoncering derinde.

Det er der en god grund til. Potentialet er netop enormt. Facebook er en af verdens største offentlige databaser om personlige oplysninger. Lige præcis sådan nogle oplysninger, du kan bruge i din markedsføringsstrategi.

Når du annoncerer på Facebook, handler det nemlig om at kende sin målgruppe og derved segmentere så præcist som muligt. Hvis du for eksempel sælger kjoler, skal du gøre dig klart, hvem der potentielt tenderer mest til at købe din produkter for at segmentere på baggrund af det på Facebook. Dette kælder man en push annonce.

Du kan også med fordel tage den skridtet videre og oprette retargeting. Selvom du kender din målgruppe rigtig godt, vil push-annoncer altid ramme folk, der på ingen måde er særlig interesseret i dine produkter. Derfor er det langtfra altid, at konverteringsraten er høj med push-annoncer.

Hvis du derimod laver retargeting, er det noget helt andet. Det skal gerne være for en e-commerce virksomhed. Der kan for eksempel være, hvis du sælger læder rygsække. Med retargeting vil du kun rette din annoncer mod personer, der tidligere har vist interesse dine produkter. På den måde bliver konverteringsraten som regel meget højere, end hvis du benyttede dig af push. Begge fremgangsmåder er dog vigtige din Facebook strategi.

Content marketing

Det paradoksale ved content marketing er, at det meget ofte er der, hvor man starter indenfor digital markedsføring, men det også er noget af det sværeste at gøre ordentligt.

Content marketing går kort fortalt ud på, at du laver indhold på dine hjemmesider og på eksterne sider, hvor du linker til dine hjemmesider.

Det vil for eksempel være en god ide at lave content marketing på din landingsside om chia frø. Det er bestemt ikke alle, der ved hvad chia frø er, eller hvad det gør. Gennem content marketing skaber du derfor værdi for kunden, samtidig med Google vægter din hjemmeside stærkere, og derved øger din rangering i de organiske søgeresultater i Google.

Inden du vælger, hvor du vil lave content marketing, er det vigtigt at undersøge, hvor der er interesse. Det gør du gennem en søgeordsanalyse. En søgeordsanalyse er oftest der, hvor du skal starte, når du skal udforme dine digitale strategier.

Affiliates

Hvis du brænder for at blive din egen herre og gerne vil være selvstændig iværksætter indenfor digital markedsføring, er det et rigtig godt bud at starte med affiliates.

Kort fortalt går affiliates ud på, at man laver, eller køber en hjemmeside, der får besøgende til at købe andre virksomheders produkter mod en procentvis betaling. Når du skal lave affiliates, er det alfa omega, at du har god content på dine hjemmesider. Det er gennem dit content og din rangering på Google, der afgør, om kunderne køber på dine sider i stedet for på de oprindelige hjemmesider.

Skrevet af

Top