Webshop har stor succes med anderledes og personlige automails

Når man køber på nettet, får man en ordrebekræftelsesmail, der bekræfter at ens køb er godkendt og alt spiller. Hvis man handler hyppigt på nettet, så kan alle ens ordrebekræftelsesmails hurtigt ligne hinanden. Hos webshoppen Bomo.dk har de gået en anden vej, når de sender en ordrebekræftelsesmail ud til deres kunder. Her modtager man denne besked, når man har lagt en ordre på deres webshop:

”Du er en ninja!

Hvorfor?

Fordi du har formået at gøre et køb, hos en af de fedeste shops, der findes i internet-junglens udvalg. 
Vi takker og bukker for din ordre. Tusind tak!

Vi sender denne mail for at vise, at alt er i orden, nemlig at vi har modtaget din ordre. 
Vi glæder os til at pakke din ordre, selvom det altid er hårdt at sige farvel til vores elskede produkter. :)

Vi sender selvfølgelig en mail, når vi har afsendt din ordre.”

Webshoppen har gjort op med den formelle ordrebekræftelsesmail version. Simon Nygård der er kundeansvarlig hos Bomo udtaler:

”Da flere og flere handler på nettet, så gælder det om at skille sig ud, så kunden altid kan huske en, næste gang de skal svinge dankortet på nettet. Vi valgte derfor at lave en række mere løsslupne og uformelle automails, der kan få smilet frem hos kunden.”

Indtil videre har webshoppen kun oplevet positive reaktioner på deres anderledes mails, hvilket særligt kommer til udtryk på deres Facebook og Trustpilot side. Simon Nygård tilføjer:

”Vi har kun oplevet en øget kundefeedback efter vi implementerede disse mails, og flere nævner vores mails, når de giver os en anmeldelse på Facebook eller Trustpilot.”

Selvom webshoppen kun har oplevet positive reaktioner, så skal man tænke sig en ekstra gang, før man implementerer lignende mails i sin egen webshop. Hvis du sælger dyre designerprodukter og er meget seriøs omkring kundedialogen, så skal man være varsom med de sjove bemærkninger, da det hurtigt kan påvirke ens omdømme i en negativ retning.

Skrevet af

en kommentar;

Top