Arkiver

Content Ad SpaceSponsoreret indhold

Messer er gode udstillingsvinduer – også for startups

Der er utrolig mange danske startups, der er baseret på en online tilstedeværelse, og en stor del af dem er da også baseret på online tjenester. Derfor er der også mange der udelukkende har fokus på online, når det kommer til deres markedsføring. Det vil sige, at de primært bruger medier som Facebook, Instagram og Google til at markedsføre sig gennem.

Online markedsføring er effektivt, det er det slet ikke nogen tvivl om. Desværre er der mange, der har en tendens til at glemme, at der også findes købere i hobetal, som ikke nødvendigvis kan rammes online, eller som i hvert fald er lettere at ramme andre steder. Det letteste medie at markedsføre sig på, er givetvis Facebook, hvor man blot kan trykke på en boostknap, så når man ud til mange forbrugere. Det er dog ikke altid at det letteste også er det mest effektive.

Mød kunderne face-to-face

Der er nogen forbrugere, der foretrækker at vide mere præcist, hvem det er de handler med, alt efter hvilke slags varer man nu handler med. Selvom messer som begreb godt kan virke en smule gammeldags, er det ikke desto mindre en fremragende måde, at møde sine kunder og ikke mindst potentielle kunder face-to-face. Især hvis man sælger fysiske produkter, kan det være et fornuftigt valg.

Gør opmærksom på dig selv

Ligesom du sikkert har et pænt visitkort, et flot coverbillede på din Facebook profil og en lækker hjemmeside, så handler fysisk tilstedeværelse på messer og udstillinger også om at skille sig ud, og afgive et godt indtryk.

Det kan godt betale sig et investere i messeudstyr, der skiller sig lidt ud, og som der bliver lagt mærke til. Der er naturligvis de klassiske roll-ups og beachflag som disse, og her skal du ikke være bange for at tænke stort. De findes i forskellige størrelser, og her skal du ikke være bange for at tage de største. Nogen siger at tomme tønder buldrer mest, men faktum er, at du er interesseret i at fange opmærksomheden, og her gør størrelsen altså bare en forskel.

Brug alternative visitkort

Når du nu har snakket med de potentielle kunder, er du naturligvis interesseret i, at de også husker dig. Hvis man går rundt på en messe en hel dag, kan man få stukket bunker at visitkort i hænderne, det er derfor klogt at lave et visitkort det skiller sig ud og ikke ligner de andre. Det kan være alt fra USB penne (hvor du kan have en lille præsentationsvideo på) til vinproptrækkere eller drypstopper, hvis du sælger rødvin. Det kan også være specielle kuglepenne eller lignende. Vælg noget der rent faktisk er brugbart, og som kan ligge i en lomme.

Når alt kommer til alt, skal man ganske enkelt ikke undervurdere betydningen af et håndtryk.

Skriv et svar